A prémiumkategóriás autókat előállító bajor gyártó a második fél évben továbbra is 7-9 százalékos profitrátát vár, valamint az eladások emelkedésére számít, ugyanakkor közölte, hogy nem éri el a tavalyi rekordot, a 2,52 milliós értékesítést. Azt is elmondták, hogy az előrejelzésük nem számol az orosz szankciók további szigorításával, sem az orosz–ukrán háború átterjedésével más államokra.
A BMW debreceni gyárának alapkövét júniusban rakták le, a tervek szerint a csúcstechnológiás üzemben 2025-ben indul meg a termelés. A gyár létesítésébe körülbelül egymilliárd eurót fektet a vállalat, és évente 150 ezer autó előállítása a cél, emellett több mint ezer dolgozó felvételét tervezik.
A mostani gyorsjelentés kapcsán elemzők felhívják a figyelmet arra, hogy a BMW az első nagy feldolgozóipari vállalat, amely a kereslet szűkülésére figyelmeztet.
A német Ifo gazdaságkutató intézet szerdán publikált felmérése szerint a német autóipar júliusban kifejezetten rossz helyzetbe került: csökken a rendelésállomány, a kereslet inkább az olcsóbb modellek irányába tolódik el.
A müncheni konszern kommentárja borúsabb hangvételű, mint nagy riválisa, a Mercedes-Benz előrejelzése. Az utóbbi a múlt héten, a gyorsjelentése publikálását követően jelentette be, hogy az értékesítések várható csökkenése ellenére a profitja és az árbevétele emelkedésére számít. A BMW nyeresége a második negyedévben 31 százalékkal, 3,4 milliárd euróra zuhant, annak ellenére, hogy az árbevétel emelkedett. A profit meghaladja a Reuters elemzői konszenzusa által várt 3,13 milliárd eurót.
A kínai vegyesvállalat, a BMW Brilliance Automotive konszolidációja feltolta az árbevételt, viszont rontotta a nyereséget. Az autóipari tevékenység árrése 8,2 százalékra csökkent az előző évre kimutatott 15,8-ről.
Az idén februárban a bajorok a korábbi 50-ről 75 százalékra növelték a részesedésüket a kínai közös vállalatban,
miután megkapták Pekingtől az ehhez szükséges jóváhagyást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.