BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Éledezik a csehországi turizmus

A vendégek száma még elmarad a pandémia előttitől.

A második negyedévben a csehországi szállodákban, panziókban, kempingekben 5,028 millió vendég szállt meg – jelentette a Cseh Statisztikai Hivatal (CSÚ). Ez ugyan erőteljes, 229 százalékos növekedés a pandémia által sújtott 2021-hez képest, azonban még mindig elmarad a világjárvány előtti, azaz a 2019-es tavaszi szinttől. Viszonyításképpen: 2019 második negyedévében 5,8 millió vendéget fogadtak a cseh szálláshelyek, 2020 második negyedévében pedig 5,5 milliót. 

View of Celetná street located in the Old Town of Prague, which connects the Old Town Square with the Powder Tower. It is one of the oldest streets in Prague and is part of the Royal Route August 9, 2022 Czech Republic, (Photo by Oscar Gonzalez/NurPhoto) (Photo by Oscar Gonzalez / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Fotó: Oscar Gonzalez / NurPhoto via AFP

 

A vendégéjszakák száma elérte a 12 milliót. Továbbra is hiányoznak a külföldi turisták, ugyanis az 5 millióból 3,1 millió hazai vendég volt.

A külföldiek száma a 2019-es szintnek csupán a 65 százalékát érte el – jelentette a statisztikai hivatal. Valamennyi cseh régióban a hazaiak dominálnak, egyedül Prágában meghatározó a külföldiek aránya – a látogatók közel háromnegyede közülük kerül ki. 

A legtöbb külföldi Németországból érkezett, arányuk valamivel meghaladja a 25 százalékot, a második helyen a szlovákok, a harmadik helyen pedig a lengyelek állnak. 

Érdekes, hogy 2019-hez viszonyítva 2022 második negyedében jóval több izlandi látogatott Csehországba, számuk megkétszereződött (2600), természetesen így is csupán kis hányaddal bírnak. Szlovákiából is többen látogattak a szomszédos országba: a vizsgált időszakban 229 ezren, ami 15,4 százalékkal több, mint 2019 második negyedében. Viszont a kínai és az orosz turisták száma 90 százalékkal zuhant 2019-hez viszonyítva.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.