Ismét Párizsban rekedtek a Wizz Air utasai, akik a Budapestre menetrend szerint 21.30 kor induló járatra váltottak jegyet – írta a Spabook.net. A várakozók 21.36-kor, már a reptéren kaptak e-mailben értesítést arról, hogy a gépük csak másnap, 12.40-kor indul el hazafelé.
A portál idézi az egyik utas beszámolóját, aki szerint az e-mailben kapott értesítés után arról kellett nyilatkoznia, hogy hány főre kérnek szállást. A tájékoztatást erősen hiányosnak tartotta, ugyanis ő és a családja semmilyen információt nem kapott arról, hogy a gép egyébként nem indul el.
A Spabook megjegyzi azt is, hogy ilyen mértékű csúszás az indulási időben az EU-s szabályok szerint járattörléssel egyenértékű, így kártérítésre jogosítja a pórul járt utasokat. Erről azonban a portál által megszerzett levélben szűkszavúan csak ennyit írtak:
Ha a járat késése az érkezéskor meghaladja a három órát, az utas a rendelet értelmében kompenzációra jogosult (kivéve, ha a késést rendkívüli körülmények okozták, amelyeket minden észszerű intézkedés ellenére sem lehetett volna elkerülni).
Ilyen esetben fejenként 250 euró összegű kártérítés jár az utasoknak, amelyre a Wizz Air a levelében a kompenzáció szót használja, de arról nem ír, hogy ezt a kompenzációt hogyan lehet igényelni a légitársaságtól.
Törölték a járatot, visszakaphatom a pénzem?A reptéri káosz idején érdemes feltenni a kérdést, mire vagyunk jogosultak járattörlés esetén. |
A Párizsban maradt utazókat végül a Wizz Air által felkínált és leszervezett helyen szállásolták el, ahová reggel 9 órára érkezik a busz, amely a terminálra viszi az utasokat. A szállás színvonalával és a reggelivel, amely megfelelt a szállodák 4 csillagos színvonalának, az utasok elégedettek voltak.
A Wizz Air az esettel kapcsolatban kiadott egy közleményt is, amelyet alább olvashatnak.
„A Wizz Air az augusztus 16-án Párizs-Orly Repülőtérről Budapestre repülő esti járatát a nap során felgyülemlett késések miatt kénytelen volt átütemezni augusztus 17-re, mert a gép nem tudott volna a Párizs-Orly Reptér bezárása előtt felszállni. A járat átütemezéséről és az ezzel kapcsolatos tudnivalókról a WIZZ SMS-ben és e-mailben értesítette az érintett utasokat, helyi idő szerint 21:35-kor. A Wizz Airrel szerződéses kapcsolatban álló földi kiszolgáló cég segített az utasoknak szállást foglalni az éjszakára, a francia főváros szállodáinak telítettsége miatt ugyanakkor egyes utasainknak várniuk kellett, amíg biztosított lett számukra a szálláslehetőség. A mai napon az utasokat reggeli várta, és a földi kiszolgáló csapat szállította vissza őket a repülőtérre a járatuk indulása előtt.
A Wizz Air az esetleges kellemetlenségekért ezúton is elnézést kér, a járat átütemezéséből fakadó szállás és egyéb költségek visszatérítését az érintett utasok a Wizz Air felületein vagy ügyfélszolgálatánál tudják igényelni a számlák másolatának bemutatásával.”
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.