Csehországban a kiskereskedelmi forgalom júniusban 6 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest – derül ki a Cseh Statisztikai Hivatal (CZSO) adataiból.
A CZSO szerint a kiskereskedelmi forgalom a gépjárművek kivételével júniusban reálértéken 0,2 százalékkal nőtt havi összehasonlításban. Az élelmiszerek eladása 0,8 százalékkal, a nem élelmiszer jellegű termékek értékesítése 0,1 százalékkal növekedett, míg a üzemanyag-értékesítés 1,3 százalékkal csökkent.
A kiskereskedelmi forgalom reálértéken 6 százalékkal zsugorodott az előző évhez képest. Az üzemanyag-értékesítés 7,6 százalékkal, a nem élelmiszer jellegű termékek eladása 6,1 százalékkal, az élelmiszerek értékesítése pedig 5,5 százalékkal csökkent.
A csökkenéshez elsősorban az élelmiszert, italt és dohányárukat árusító üzletek kisebb forgalma, valamint a különböző szaküzletekre jellemző csökkenő értékesítés okozta – mondta Jana Gotvaldová, a Kereskedelmi, Közlekedési és Szolgáltatási Statisztikai Osztály vezetője. Növekedést csak a gyógyszerek értékesítésénél és a drogériákban mértek.
A ruházati, lábbeli és bőráruk kiskereskedelmében 13,3 százalékkal, a szaküzletekben a kulturális és szabadidős cikkek kiskereskedelmében 11,9 százalékkal esett a forgalom. Az információs és kommunikációs berendezések értékesítése 11,3 százalékkal, az egyéb háztartási felszerelések forgalma 9,8 százalékkal zsugorodott.
Viszont a gyógyszertári, orvosi és ortopédiai cikkek kiskereskedelme 3,4 százalékkal, a kozmetikai és tisztálkodási cikkek forgalma 3 százalékkal nőtt. A csomagküldő kiskereskedelem, illetve a webáruházak forgalma 2,8 százalékkal csökkent.A második negyedévben összességében a kiskereskedelmi forgalom 2,7 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest, az élelmiszer-értékesítés 3,8 százalékkal, a nem élelmiszer értékesítés 1,7 százalékkal, az üzemanyag-értékesítés 3,5 százalékkal esett. A járvány előtti időszakkal, 2019 második negyedévével összehasonlítva azonban a kiskereskedelemben az összehasonlítható árszintre átszámított értékesítés 1,4 százalékkal nőtt – mondta Marie Boušková, a Kereskedelmi, Közlekedési, Szolgáltatási, Idegenforgalmi és Környezetvédelmi Statisztikai Főosztály igazgatója. A gépjárművek eladása éves összehasonlításban 7,2 százalékkal lett kevesebb.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.