Németországban júliusban mintegy 206 ezer személygépkocsit helyeztek újonnan forgalomba, 13 százalékkal kevesebbet, mint az előző év azonos havában – derül ki a Német Autóipari Szövetség (VDA) adataiból. Az idei év első hét hónapjában összesen 1,4 millió új járművet helyeztek forgalomba, ami 11 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest. A 2019-es, világjárvány előtti évhez képest a folyó évben 34 százalékos eladási hiány mutatkozik. A VDA szerint a magas nyersanyagárak, a csiphiány és az orosz–ukrán háború miatti általános bizonytalanság visszafogja a piacot és a termelést is.
Az év eleje óta összesen 359 ezer elektromos autót helyeztek forgalomba, ami csak 2 százalékkal kevesebb az előző év azonos időszakához képest. Ez az jelenti, hogy az elektromos autók piaca eddig jobban fejlődött, mint az autópiac egésze.
A belföldi rendelésállomány júliusban is csökkent, és 32 százalékkal elmaradt a tavalyi év azonos hónapjától. Az év eleje óta 1 százalékkal kevesebb megrendelés érkezett, mint az előző év azonos időszakában. Viszont jó hír, hogy a külföldi megrendelések 2021 júniusa óta először nőttek, itt az előző év azonos hónapjához képest 3 százalékos növekedés volt tapasztalható. A folyó év első hét hónapját tekintve azonban a német gyártók összesen 12 százalékkal kevesebb megrendelést kaptak külföldről.
Júliusban már a harmadik egymást követő hónapban nőtt a németországi autógyártás, a létesítmények több mint 263 ezer járművet gyártottak. Az év eleje óta 1,9 millió személygépkocsit készítettek Európa legnagyobb gazdaságában, 2 százalékkal kevesebbet, mint az előző év január és július közötti időszakában. Idén júliusban csaknem 210 ezer új járművet exportáltak, 18 százalékkal haladva meg az előző év gyenge szintjét. Az év folyamán majdnem másfél millió új autót exportáltak, ami 3 százalékkal kevesebb, mint az előző évben.
Németországban több mint 800 ezer ember dolgozik közvetlenül az autóiparban, a kapcsolódó ágazatokban pedig 3 millióan tevékenykednek. Érdekes adalék, hogy Magyarországon mintegy százezer embert foglalkoztatnak közvetlenül a szegmensben. Ehhez kapcsolódik, hogy az öreg kontinens húzóágazata már két éve problémákkal küszködik.
Az európai autóipar 2020 óta van válságban. A koronavírus-járvány, majd a lezárások, a csiphiány és végül az orosz–ukrán háború miatt egyre nehezebb az ágazat helyzete. Egyes modelleket nem tudnak gyártani, másokat csak hiányos felszereltséggel.
Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai szerint júniusban kicsivel több, mint 886 ezer új személyautót adtak el az Európai Unió országaiban, ami több mint 15 százalékos visszaesés a nyár első hónapjában. Az EU négy legnagyobb autópiacából háromban is nagymértékű csökkenést figyeltek meg: Németországban 18,1 százalékkal, Olaszországban 15 százalékkal, Franciaországban 14,2 százalékkal esett az értékesítés. Szerényebb mértékben, 12,1 százalékkal csökkentek az eladások Spanyolországban. 2022 első fél évében az új személygépkocsik regisztrációja az EU-ban 14 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest, összesen mintegy 4,6 millióra. A régió valamennyi fontos piacán két számjegyű volt a visszaesés, a legnagyobb mértékben Olaszországban: a mediterrán államban több mint 27 százalékkal csökkent az autók regisztrációja.
Az európai autóipar több mint 12 millió embernek biztosít munkahelyet, egyben húzóágazat az öreg kontinens jó néhány országában. Az EU évente több mint 5,7 millió gépjárművet exportál, 79,5 milliárd eurós kereskedelmi többletet eredményezve az unió számára. Az EU személygépkocsi-exportjának legkiemelkedőbb célországa az Amerikai Egyesült Államok 20 százalékkal. Az USA-t az Egyesült Királyság és Kína követi
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.