Az emelkedő infláció egyre inkább visszaveti a fogyasztói kiadásokat az Egyesült Államokban. A Walmart, az ország legnagyobb kiskereskedője is arra figyelmeztetett a közelmúltban, hogy az élelmiszerek és a benzin árának emelkedése miatt az emberek elkezdték visszafogni a kiadásokat. A kereskedő bejelentése után több marketinges is csökkentette a hirdetési kiadásait, mivel úgy gondolják, hogy amikor már a Walmart is visszaesésről számol be, megerősítést nyernek a legrosszabb félelmeik – írja a The Wall Street Journal.
Az amerikai televíziós hálózatok és hírügynökségek már megérezték a reklámpiac lassulását. A Warner Bros. Discovery szórakoztatóipari és médiakonglomerátum – olyan csatornák tulajdonosa, mint a CNN, a TNT és a Food Network – csökkentette is az idei és jövő évi kilátásait. A vállalat arra számít, hogy a harmadik negyedévben a globális hirdetési eladások akár két számjegyű csökkenést is mutathatnak.
Tekintettel a kedvezőtlenebb makrokörnyezetre, visszaesett a reklámpiaci kereslet is – ismertette Gunnar Wiedenfels, a Warner Bros. Discovery pénzügyi igazgatója.
Trump szerint összeomlóban van az amerikai gazdaságTrump azt mondta, hogy elejét kell venni a további adóemeléseknek, a szárnyaló inflációnak, mert a gazdaság összeomlóban van. |
2020-ban még 7,1 ezermilliárd értékesítési tevékenységet generált a reklámpiac az Egyesült Államokbanaz IHS Markit tanulmánya szerint. A szakemberek a reklámozást gyakran azok közé a kiadások közé sorolják, amelyeket a gazdasági bizonytalanság idején azonnal csökkentenek a vállalatok. Amikor ez megtörténik, azt a digitális vállalatok érzik meg elsőként.
A múlt hónap végén a digitális reklámozás nagy szereplői, mint például a Meta, a Snap és a Twitter is közzétette, hogy a gyenge negyedéves eredményekért részben a hirdetésszám csökkenése a felelős. A Google anyavállalata, a digitális reklámozással foglalkozó Alphabet is az elmúlt két év leglassúbb negyedéves értékesítési növekedéséről számolt be, mivel a hirdetők visszalépése hatással volt a YouTube-ra is. Továbbbá pórul járhat a két legnagyobb streamingszolgáltató, a Netflix és a Disney+ is, amelyek azon fáradoznak, hogy a szolgáltatásaikat hirdetésalapú opcióval is kiegészítsék.
Úgy tűnik, elkezdett visszaesni a gazdaság, ami nagy hatással lesz a digitális hirdetési üzletágra– mondta Mark Zuckerberg, a Meta vezérigazgatója.
A Paramount Global csütörtökön közölte, hogy televíziós tevékenységének bevétele – a legnagyobb üzletága, amely olyan egységeket foglal magában, mint a CBS, az MTV, a Nickelodeon és a Comedy Central – lényegében stagnált, mivel 6 százalékkal csökkent a reklámtevékenység.
Egyszerre látunk ellenszelet és hátszelet a reklámiparban – nyilatkozta Bob Bakish, a Paramount vezérigazgatója, majd hozzátette, hogy több kihívással is szembe kell néznie a digitális reklámpiacnak, a többi között az ellátási lánc fennakadásaival is, amely például nagymértékben érinti az autóipart. Ettől függetlenül Bakish látott néhány területet a legutóbbi negyedévben, amelyek továbbra is erősek hirdetési szempontból, ilyen volt a technológiai szektor és a turizmus. Az év második felében azonban átvehetik tőlük az irányítást a gyógyszergyártó cégek és a politikai hirdetések az amerikai félidős választások előtt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.