Technológiai alapú vegyesvállalatot hoz létre a spanyol első osztályú labdarúgó-bajnokságot üzemeltető La Liga az argentin Globant szoftvercéggel – írta a Bloomberg szerdán.
A közös cég, amelyben a Globant 51 százalékos részesedéshez jut, a közlemény szerint a La Liga Tech, azaz a Primera División szurkolói elkötelezettség mérésével és fokozásával kapcsolatos megoldásokra szakosodott vállalata által kifejlesztett technológiát fogja használni. Az üzlet pénzügyi feltételeit nem hozták nyilvánosságra.
Az adatelemzés és a valós idejű statisztikák világszerte egyre nagyobb teret nyernek a különböző sportligákban. Emellett sok olyan előre jelző modellt fejlesztenek, amelyek támogatják a taktikával és a játékosok edzésével kapcsolatos döntéshozatalt.
Az adatokat a szurkolói elkötelezettség fokozása és a merchandisingbevételek növelése érdekében is elemzik.
A Globant, amelynek az ügyfelei közé tartozik egyebek között a Google és a Disney, a La Liga Tech termékeinek és szolgáltatásainak, például a kalózkodás elleni eszközöknek és az adatelemzésnek a bővítésében segít majd.
A vegyesvállalat felhasználja a blokkláncalapú web3-technológiát, amely a szurkolók számára a csapatokkal való interakció új formáját hozza el – mondta Martín Migoya, a Globant vezérigazgatója.
A mesterséges intelligenciát is felhasználjuk majd a felhasználók jobb azonosítására és kifinomultabb élmények kifejlesztésére
– tette hozzá, kiemelve, hogy a vállalat célja a terjeszkedés is. Az expanziót különböző szintű bajnokságok, más országok és további sportágak irányában is lehetségesnek tartják.
A La Liga szeretné a szurkolókkal való interakciót javítani, hogy
az adatokon alapuló előrejelzéseket kihasználva hozhasson döntéseket
– mondta Óscar Mayo, a LaLiga ügyvezető igazgatója, hozzátéve, hogy az egyik fő cél az, hogy
minél hamarabb metaverzummal összekapcsolt szolgáltatásokat tudjanak kínálni.
A Globant tavaly az előző évi 810 millió dollárról, 1,3 milliárdra növelte a bevételeit, míg munkatársai létszáma ezalatt közel 50 százalékkal, 23,5 ezerre nőtt. A vállalat forgalma 2010-ben mindössze 57 millió dollár volt.
Ha a Barca nem lesz sikeres a következő években, akkor le lehet radírozni a labdarúgás térképérőlA megrögzött kártyások tudják, hogy mindig eljön a pillanat, amikor 19-re kell lapot kérni. A Barcelona most pont ezt csinálja. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.