BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Borítékolható az újabb drágulás, díjat emel a Szuezi-csatorna

A magas infláció miatt 2023 elejétől 15 százalékkal emeli a tranzitdíjakat a Szuezi-csatorna Hatóság.

Jövő év elejétől 15 százalékkal tervezi megemelni az áthaladó teherszállító hajók által fizetendő tranzitdíjakat a Szuezi-csatorna Hatóság. A turistahajók pedig várhatóan 10 százalékkal drágábban kelhetnek majd át a csatornán 2023-tól a Reuters beszámolója szerint.

This satellite imagery released by Maxar Technologies shows an overview of the MV Ever Given container ship and tugboats in the Suez Canal on March 29, 2021. - The MV Ever Given was refloated and the Suez Canal reopened on March 29, 2021, sparking relief almost a week after the huge container ship got stuck during a sandstorm and blocked a major artery for global trade. AFP correspondents observed tugboat crews sounding their foghorns in celebration after the Ever Given, a cargo megaship the length of four football fields, was dislodged from the banks of the Suez. (Photo by Satellite image ©2021 Maxar Technologies / AFP) / RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT "AFP PHOTO / Satellite image ©2021 Maxar Technologies" - NO MARKETING - NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS EGYPT-SHIPPING-SUEZ
Fotó: AFP

Oszama Rabi, a világ egyik legforgalmasabb vízi szállítási útvonalát üzemeltető egyiptomi hatóság elnöke a díjemelést a magas globális inflációval indokolta, amely megnövelte a társaság működési kiadásait és a csatornán nyújtott hajózási szolgáltatások költségeit.

A díjemeléstől éves szinten 700 millió dolláros többletbevételre számít a csatornahatóság, amely júliusban rekordszintű, 7 milliárd dolláros forgalomról számolt be az előző üzleti évre vonatkozóan.

A Földközi- és a Vörös-tengert összekötő, stratégiai fontosságú szállítási útvonal díjbevételei adják Egyiptom devizabevételeinek legnagyobb részét.

A 152 éves csatornán halad keresztül a globális kereskedelmi forgalom 12 százaléka, s ezzel jelentős szerepet tölt be a világkereskedelemben. A csatorna a világ tankerflottájának 61 százalékát, az ömlesztettáru-szállító flotta 93 százalékát és az összes konténerhajót fogadni tudja.

Az áremelés bejelentése mellett Rabi elmondta: a hatóság célja, hogy leányvállalata, a Canal Mooring részvényeinek 10-15 százalékát még 2022 végéig bevezessék a helyi tőzsdére.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.