Bemutatta régóta várt 390 ezer eurós (több mint 155 millió forintos) Purosangue modelljét a Ferrari, hogy a korábbinál szélesebb közönséget célozzon meg ezzel. A frissen leleplezett autó nem hasonlít az olasz gyártó többi típusára, így például négy ajtót és négy ülést is kapott, és a tankja is 473 liter befogadására képes.
A kérdés persze az, hogy a Purosangue nevezhető-e SUV-nak. Az autógyártó vezérigazgatója, Benedetto Vigna szerint a járműt nem szabad SUV-nak hívni, mert nem az, hanem egy Ferrari.
A cégvezető szavai jól jelzik, mennyire nehéz is a sportautóiról ismert márkának átlépnie saját árnyékán, és előtérbe helyeznie ezt az egyre népszerűbb szegmenst.
Noha a krosszoverek és az SUV-k jóval kevésbé fürgék, mint amihez a Ferrari-sofőrök szokhattak, a 225 ezer eurós Lamborghini Urus és a közel 207 ezer eurós Bentley Bentayga fogadtatása pozitív volt. A Purosangue mind a kettőnél hamarabb, 3,3 másodperc alatt gyorsul százra.
Noha a Ferrari 296 GTB és SF90 Stradale plug-in hibridek, a Purosangue csak belső égésű motort kapott: egy 12 hengeres, 715 lóerős darabot, amely automata váltóval akár óránként 310 kilométeres sebességgel is tud haladni – írja a Bloomberg.
A vállalat marketing- és kereskedelmi vezetője, Enrico Galliera elmondta, hogy
sokáig gondolkodtak a meghajtáson, végül a vásárlók óhajával kompromisszumot nem kötve döntöttek a belső égésű motor mellett.
A SUV típusú autókra vágyók és a Ferrari hagyományos modelljeit kedvelők között egyensúlyozó vállalatnak az elektronikus meghajtásra váltás és a szabályozó hatóságoknak való megfelelés sem lesz egyszerű a rajongók felbőszítése nélkül. Olaszország igyekezett ikonikus autói számára felmentést kapni a 2035-től elektromos hajtást elváró uniós szabályok alól.
A tavaly több mint 11 ezer autót eladó gyártó élén álló Vigna júniusban a Ferrari akkumulátorstratégiájáról is beszélt, és ígéretet tett, hogy három év múlva érkezik az első teljesen elektromos autójuk is. A csak akkumulátorral rendelkező és a plug-in hibrid modellek tehetik ki a cég portfóliójának 60 százalékát 2026-ra, egy 4,4 milliárdos beruházási terv eredményeként. Galliera szerint a cég elkötelezett, hogy az évtized végére csak karbonsemleges járműveket gyártson.
A Purosangue-ra leadott előrendelések már most meghaladhatják a 2000-et, ám a Ferrari megígérte, hogy az exkluzivitás megőrzésének céljából nem engedik, hogy a modell eladásai nagyobbak legyenek az összes eladás 20 százalékánál a típus élettartama alatt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.