A júniusi nyitás óta a Vkuszno – i tocska több mint 1,2 millió hamburgert adott el – írja a Reuters a vállalat vezetőjére, Oleg Parojevre hivatkozva.
A McDonald’s az orosz–ukrán háború kirobbanása után, a nyugati szankciók közepette jelentette be, hogy kivonul az eurázsiai országból, és májusban eladta az összes tulajdonában lévő éttermet egy helyi licencvevőnek, Alekszandr Govornak.
Az új logóval és kicsit módosított menüvel rendelkező láncot júniusban nyitották újra Vkuszno – i tocska (több fordítás is elterjedt, például Finom és pont, Ízletes és pont, Finom és kész) néven, azonban a nyáron a lánc számos étterme sült krumpli nélkül maradt.
Oleg Parojev, a vállalat vezérigazgatója pozitív képet festett a Vkuszno – i tocska első száz napjáról, szerinte a gyorséttermi lánc időnként nagyobb forgalmat bonyolított le, mint a McDonald’s márka alatt.
Parojev szerint a Finom és pont eredményei az újranyitás óta meghaladták a várakozásokat, de a kihívások sokkal bonyolultabbak voltak, mint ahogyan kezdetben gondolták. „Két-három hónapig szenvedtünk” – ismerte el a cégvezér. Hozzátette, hogy a burgonyaellátás mostanra megoldódott, de nem volt hajlandó megmondani, hogy mely országok küldenek most burgonyát Oroszországba.
Parojev szerint a Vkuszno – i tocska a szankciók hatásait kivédeni kívánó orosz vállalatokhoz csatlakozva a kritikus alapanyagok importját helyben előállított termékekkel kívánja helyettesíteni.
A döcögős átmenet azt mutatja, hogy a nyugati vállalatoknak nehézséget okozott a zökkenőmentes kivonulás Oroszországból, viszont az új tulajdonosoknak is kihívásokkal kellett szembenézniük a rendelkezésre álló eszközök megszerzésekor. Néhány napja a Vkuszno – i tocska csapolt kólát kínál, most már csak utánzatot, miután kifogytak a régi készletekből.
A Pepsi megígérte, hogy most már tényleg nem gyárt több üdítőt OroszországbanCsaknem hat hónappal azt követően, hogy megígérte, felfüggeszti termékei gyártását és forgalmazását Oroszországban az Ukrajna elleni invázióra válaszul, a Pepsi bejelentette, hogy befejezte a gyártást az országban. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.