BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Moszkvának nem elég a metró, épít még 40 kilométert – annyit, mint Budapest teljes hálózata

Az orosz főváros már a világ legnagyobb metróhálózatával rendelkezik Kínán kívül, de – mit nekik a háború – még hozzáépítenek annyit a következő három évben, mint a teljes budapesti hálózat.

Moszkva még 38,9 kilométer hosszúságban épít metróvonalakat 2025 végéig, 18 új állomással és két áramközponttal – jelentette be az RBC orosz hírportál szerint Andrej Bocskarjev alpolgármester. 

Fotó: Kirill Kudryavtsev / AFP

Ez hosszban annyi, mint a teljes budapesti metróhálózat.

A 436 kilométernyi, 1935-ben nyílt moszkvai metró – az orosz főváros egyik büszkesége – már így is a világ legnagyobb hálózata Kínán kívül. Az első tízben nincs is az oroszon kívül más, csak kínai, a jövőre harmincéves sanghaji hálózat például 802 kilométer. 

A Moszkvai metrónak – három kisebb városi vasúthálózatot nem számítva – 250 állomása van, és átlagban napi hétmillió utast szállít.

A metróhálózat bővítése egy korábban bejelentett, nagyobb hároméves moszkvai beruházási program része, amire találnak pénzt, annak ellenére, hogy az ország költséges háborút folytat Ukrajnában, és nemzetközi szankciók sújtják.

Fotó: Kirill Kudryavtsev / AFP

A 13 milliós orosz főváros és agglomerációja elég nagy ahhoz, hogy „elférjen” még néhány metróvonal. A tervezett trojcki vonal például a becslések szerint mintegy egymillió embert kötne be a hálózatba, és várhatóan napi százezer utast szállít majd. A jövőbeni birjulovszkajai vonal mentén 700 ezer ember él és dolgozik. Meghosszabbítják a sárga Kalinyinszko-Szolncevkaja vonalat is Rasszkazovkán és Puktyinón keresztül Vnukovóig. Ezzel először kapcsolnák be a Moszkvát kiszolgáló négy repülőtér közül a vnukovóit a metróhálózatba. 

A híradásból nem derülnek ki a tervezett – és részben már folyamatban is lévő – építkezések költségei.

A lassan egy évszázados metróépítő tapasztalattal rendelkező oroszok egyébként elismerik az iparágat új szintre emelő kínaiak szakértelmét, és a China Railway Construction Corporation Limited (CRCC) nevű kínai vállalat részt is vett a legutóbbi évek építkezéseiben.

 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.