Rekordszámú fiatal felnőtt lakik továbbra is a szüleivel, így keresetéből futja a menő cuccokra. Nem csoda, hogy az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában is csúcson a luxusfogyasztás – áll a Morgan Stanley elemzésében.
Nem csak Magyarországon, az Egyesült Államokban is nemrég volt népszámlálás, s ebből kiderült, hogy 1940 óta a legnagyobb arányban él még továbbra is szüleivel a 18–29 éves korosztály, vagyis a fiatal felnőttek. A Morgan Stanley elemzése szerint részben ez is áll a luxustáskák, -órák és -ékszerek fellendülő piaca mögött. „Amikor a fiatalok költségvetése felszabadul a napi kiadások (lakbér, élelmezés) alól, értelemszerűen nagyobb a szabadon elkölthető rendelkezésre álló jövedelmük” – áll az elemzésben.
Érdekes trend az is, hogy
a fiatalok körében egyre menőbbnek számítanak a klasszikus, mechanikus – ha úgy tetszik, analóg – cuccok,
jelen esetben a svájci órák. Az amerikai piacon egyre jobban mennek a Richemont konszernhez tartozó Cartier, vagy az LVMH csoporthoz tartozó Tiffany és Bulgari termékek.
Furcsa paradoxon ez, hiszen a közgazdászok szerint a fiatalok pont azért maradnak a mamahotelben, mert világszerte megdrágultak a lakbérek és a felsőoktatási kiadások. Spórolás helyett azonban inkább nekiálltak költekezni.
A befektetési bank hasonló trendet figyelt meg Nagy-Britanniában is, ahol
a 15–34 éves korosztály 42 százaléka él otthon, arányuk 1999-ben még csak 35 százalék volt.
A Richemont árbevétele Észak-Amerikában az első fél évben 22 százalékkal emelkedett, Európában még ennél is gyorsabb ütemben, aminek hátterében az is meghúzódik, hogy az amerikai turisták az euróval és a fonttal szemben is erős dollár miatt tömegesen ruccantak ki az öreg kontinensre.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.