A britek a megélhetési válság árnyékában is szívesen és rendszeresen látogatják a pubokat – állapítja meg a jó hírt kedden publikált gyorsjelentésében a Marston’s brit kocsma- és hotelhálózatot üzemeltető társaság
A Marston’s által közzétett részletes adatokból kiderül, a cég október 2-án véget ért elmúlt üzleti éve profitba fordult a koronavírus-járványt és a lezárásokat követő felívelő időszakban. A cég nyeresége 27,7 millió fontot ért el, ez kis mértékben alatta marad a 28,4 millió font körül szóródó elemzői várakozásoknak.
Ebben az eredményben nincs benne az a pluszforgalom, amit az angol labdarúgó válogatott kiváló világbajnoki szereplésének köszönhetően produkálnak a pubok, hisz a világesemény csupán novemberben indult. Jó hírként közölték azt is, hogy
a karácsonyi helyfoglalások száma már most megugrotta a Covid előtti idők szintjét,
ahogy a cég forgalma is növekedésnek indult a folyó negyedévben.
Ágazati szinten azonban nem lehet felhőtlen az öröm. A beszámolóból kiderül, hogy az emelkedő rezsi- és nyersanyagárak hatalmas terhet rónak a pubok üzemeltetőire, és jelentősen csökkentik üzemi árrésüket.
Az emelkedő költségek ugyanakkor természetesen nemcsak a szolgáltató oldalt érintik, hanem a fogyasztókat is.
A Marston’s számai alapján azonban egyelőre a briteket ez a szempont nem fogja vissza a szabadidő passzív eltöltésének ezen formájától,
de az ágazat szereplőinek a jövőben ennek megváltozásával mindenképpen számolniuk kell.
Már csak azért is, mert az üzemeltetési költségek emelkedésének jellemzésére a drasztikus kifejezés lenne a legtalálóbb. A Marston’s költségei 72 százalékkal, 684,2 millió fontra emelkedtek, a kiadások visszafogása különösen nagy nehézségeket jelent az emelkedő energiaárak és az infláció árnyékában.
A Martson’s egyébként 2021-ben 100 millió fontos veszteséggel zárt, amit csak csekély mértékben tudott ellensúlyozni az erős 2022-es esztendő profitja.
A pubhálózat üzemeltetésben a Maston’s legnagyobb közvetlen vetélytársa, a Greene King 2022-es forgalma 1,3 milliárd font körül jár jelenleg, a Marston’s 799 millió fontot bevételével szemben.
A két cég együtt a brit kocsmapiac hozzávetőlegesen 17 százalékát teszi ki.
A Marston’s közel 1500 egységet üzemeltet 14 ezer alkalmazottal, míg a Greene King 2600-nál is több helyen van jelen 40 ezer munkavállalójával. A szegmens egyébként a járványhelyzet és lezárások utáni kilábalás jeleit produkálja: az angol pubszektor a tavalyi évhez képest 134 százalékos bővülést tudhat magáénak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.