A J Sainsbury Plc, az Egyesült Királyság második legnagyobb szupermarket-hálózata 50 millió fontot költ el azért, hogy megfizethetőbbé tegye a karácsonyt a vásárlók számára – írja a Bloomberg.
A Sainsbury’s emellett ígéretet tett arra, hogy a következő két évben 500 millió fontot költ arra, hogy alacsonyan tartsa az árakat. Szerintük a tervezett 550 millió font a legmagasabb összeg, amelyet valaha az árinfláció elleni küzdelemre fordítottak.
A legújabb lépés részeként több mint 15 millió fontot szánnak arra, hogy gátat szabjanak az árak gyors emelkedésének, és egy karácsonyi sült fogás ára fejenként 4 font alatt maradjon. Az élelmiszerlánc megpróbál enyhíteni a magas költségeken, és igyekeznek minél alacsonyabb árakkal segíteni a vásárlóknak.
A magas infláció és a megélhetési válság miatt a fogyasztók egyre tudatosabbak, a saját márkás termékekkel és a kisebb kiszerelésekkel igyekeznek pénzt spórolni. A Brit Iparszövetség szerint a vásárlók egyre takarékosabbak lesznek, ugyanis az Egyesült Királyság recesszióba került. Bár az elemzők szerint a visszaesés „rövid és sekélyes” lesz, a fogyasztókra hatalmas nyomás nehezedik.
Az árcsökkentés elsősorban nem a társadalmi felelősségvállalás miatt történik, hanem a brit élelmiszerláncok közötti erős verseny miatt. Míg a Big Four, a Tesco, a Sainsbury’s, az Asda és a Morrisons két évtizeden keresztül az ágazat élén volt, a gazdasági visszaesés miatt bizonytalanná vált a piaci helyzetük. Szeptemberben a német Aldi felkerült a negyedik helyre, a Lidl pedig alig lemaradva követi, hála az alacsony árakra épülő üzleti politikájának.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.