BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ruhát és élelmiszert vettek az amerikaiak az ünnepek alatt – a tévék nem fogytak

Az ünnepi szezonban 7,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom az Egyesült Államokban a Mastercard által gyűjtött kártyás vásárlási adatok szerint. A legnagyobb forgalmat a hálaadás és a Cyber Monday közti öt napon rögzítették, akkor 11 százalékkal növekedett a kereskedők teljes bevétele.

A november 1. és a december 24. közt tartó hetekben a korábban előre jelzett 7,1 százaléknál is nagyobbat növekedett az eladás az Egyesült Államokban – derül ki a Mastercard hétfői összesítéséből, amely nem tartalmazza az autóipari értékesítéseket.

Inside A Wal-Mart Stores Inc. Location Ahead Of Black Friday
A nagy leértékelések miatt növekedhetett ekkora mértékben az amerikai kereskedelmi forgalom az ünnepi időszakban.
Fotó: Bloomberg

A növekedés azonban még így sem éri el a tavalyi 8,5 százalékot annak ellenére, hogy a kiskereskedők a korábbinál is nagyobb leértékelésekkel várták vevőiket. Az idei magasabb infláció miatt a vásárlók visszafogták költekezésüket, az eladók kénytelenek voltak nagyobb akciókkal megszabadulni raktárkészleteiktől. A leárazások erős keresletet idéztek elő szinte minden szegmensben a hálaadás és a Cyber Monday közti öt napon, ezzel elérve a teljes kereskedelem 11 százalékos növekedését.

Az egész ünnepi időszakot tekintve a ruházati termékek eladásában 4,4 százalékos növekedést, az éttermek bevételeinél pedig 15,1 százalékos növekedést tapasztaltak. Az elektronikai cikkek értékesítésében azonban 5,3 százalék visszaesést regisztráltak. 

Nagymértékben nőtt az online eladások értéke is. Az idei 10,6-es növekedés alig marad el a tavalyi 11 százaléktól – írja a Reuters.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.