Több bevételre tesz szert saját szabadalmainak értékesítéséből a Huawei, mint amennyit más cégek szellemi tulajdonáért fizetni kénytelen – derült ki a cég pénteki közleményéből.
A kínai technológiai óriás idén 20, szabadalmakkal kapcsolatos szerződést írt alá, licenceiket kifejezetten sok autógyártó cég vásárolta meg – árulta el Steven Geiszler, a cég szellemi tulajdonokért felelős tanácsadója. A szakember egy pár nevet ki is emelt a listáról:
ügyfeleik közt tudhatják a Mercedes-Benzt, az Audit, a Porschét és a BMW-t is.
A járműgyártók egyre több kommunikációs és technológiai funkciót építenek be termékeikbe, így érthető a vállalatok érdeklődése a kínai tech-gigász szabadalmai iránt. Geiszler hozzátette: a befolyó összegeket igyekeznek minél nagyobb mértékben visszaforgatni a kutatás-fejlesztési tevékenységükbe.
Nem csak autógyártók hasznosítják a Huawei szabadalmait, például a Nokiával is licencszerződésben állnak már 2017 óta.
A kínai tech óriás az elmúlt három évben 1,2 milliárd dolláros bevételre tett szert a szellemi tulajdonának értékesítéséből, amivel igyekszik ellensúlyozni az amerikai szankciók által kiváltott bevételkiesését. A céget ugyanis erősen megrázták a 2019 óta életbe léptetett különböző amerikai korlátozások. A Huawei a korábban barter-alapon működő ügyleteinek egy részét is készpénzfizetővé kellett alakítsa, hogy extra forráshoz juthasson.
A legfrissebb, kínai cégekkel szembeni amerikai korlátozáscsomag alig egy hónapja jelent meg, Amerika szerint a ZTE és a Huawei eszközei elfogadhatatlan nemzetbiztonsági kockázatot jelentenek az országukra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.