BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Mars Announces World-Wide Recall Of Chocolate Bars

Visszanyal a négercsók: Afrikában nőne nagyra a csokióriás

A világ legnagyobb édességgyártója a Covid ellenére is bízik ambiciózus célja teljesülésében: megduplázná fejlődő piaci bevételeit 2024-ig.

A világ legnagyobb édességgyártója a Covid ellenére is bízik ambiciózus célja teljesülésében: megduplázná fejlődőpiaci bevételeit 2024-ig a Mars Wrigley a Mars óriáscég édesipari termékeket gyártó leányvállalata, amely több mint 180 országba értékesít csokoládétermékeket, rágókat, gyümölcsös édességeket. 

Az amerikai vállalat 2019-ben hozta létre a snacküzletágán belül a feltörekvő piaci részleget azzal a céllal, hogy a feltörekvő országokban elfogyasztott csokoládémennyiség megközelítse az egy főre eső évi hét kilogrammos európai átlagot. Ez még igencsak messze van. Blas Maquivar, a Mars Wrigley feltörekvő piacokért felelős üzletágának elnöke szerint a fejlődő országokban ez még csak 500 gramm, de Kenyában és Nigériában csak 200 gramm.

Snickers bacon
Idén dobták piacra a baconos-karamellás Snickerst a brazilok számára

Egy indiai vagy egy mexikói ember tizedannyi csokoládét fogyaszt, mint egy európai, így hatalmas fejlődésre van lehetőség ezekben az országokban – mondta Maquivar a Financial Timesnak.

A cég nagy hangsúlyt fektet a fejlődő országokra, ahová az adott nép ízlését figyelembe véve fejleszti termékeit. Így történhetett, hogy Brazíliában árulnak karamellás-baconos ízű, Indiában pedig pisztáciával, sáfránnyal és mandulával készült Snickerst.

Maquivar kiemelte, hogy a Mars a fejlődő országokat kulcsfontosságú növekedési területnek tekinti az édességek piacán, és célul tűzte ki, hogy öt év alatt megduplázza a snackek nettó forgalmát. A növekedés háromnegyede származik abból, hogy a célpiacokon az emberek egyre több édességet fogyasztanak.

Mivel az infláció világszerte növeli a megélhetési költségeket, a Mars több termékét kisebb változatban is elérhetővé tette, s azokból a szegényebbek is vásárolhatnak.

A cég stratégiája a fejlődő piacok meghódítására pontosan az, hogy a lehető legtöbb embert győzzenek meg a minél gyakoribb édességfogyasztásról. Ezért hirdetéseire évi 30 százalékkal költ többet, termékeit pedig – amelyeket a helyi piacok számára, a helyi igényekre reagálva fejleszt ki – kicsi, független boltok minél nagyobb hányadában terjeszti.

A Mars édességek mára a kisboltok mintegy 60 százalékban megtalálhatók a többi között Mexikóban, Brazíliában, Szaúd-Arábiában, az Egyesült Arab Emírségekben, Egyiptomban és Indiában. 

A Mars a világ legnagyobb édességgyártójaként a globális piac 12,4 százalékát fedi le. Bevételeihez a feltörekvő piaci országok körülbelül 2,5 milliárd dollárral járultak hozzá. Ráadásul a cég ezt úgy érte el, hogy 2007 óta nem reklámoz 13 éven aluliak számára.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.