A világ legnagyobb édességgyártója a Covid ellenére is bízik ambiciózus célja teljesülésében: megduplázná fejlődőpiaci bevételeit 2024-ig a Mars Wrigley a Mars óriáscég édesipari termékeket gyártó leányvállalata, amely több mint 180 országba értékesít csokoládétermékeket, rágókat, gyümölcsös édességeket.
Az amerikai vállalat 2019-ben hozta létre a snacküzletágán belül a feltörekvő piaci részleget azzal a céllal, hogy a feltörekvő országokban elfogyasztott csokoládémennyiség megközelítse az egy főre eső évi hét kilogrammos európai átlagot. Ez még igencsak messze van. Blas Maquivar, a Mars Wrigley feltörekvő piacokért felelős üzletágának elnöke szerint a fejlődő országokban ez még csak 500 gramm, de Kenyában és Nigériában csak 200 gramm.
Egy indiai vagy egy mexikói ember tizedannyi csokoládét fogyaszt, mint egy európai, így hatalmas fejlődésre van lehetőség ezekben az országokban – mondta Maquivar a Financial Timesnak.
A cég nagy hangsúlyt fektet a fejlődő országokra, ahová az adott nép ízlését figyelembe véve fejleszti termékeit. Így történhetett, hogy Brazíliában árulnak karamellás-baconos ízű, Indiában pedig pisztáciával, sáfránnyal és mandulával készült Snickerst.
Maquivar kiemelte, hogy a Mars a fejlődő országokat kulcsfontosságú növekedési területnek tekinti az édességek piacán, és célul tűzte ki, hogy öt év alatt megduplázza a snackek nettó forgalmát. A növekedés háromnegyede származik abból, hogy a célpiacokon az emberek egyre több édességet fogyasztanak.
Mivel az infláció világszerte növeli a megélhetési költségeket, a Mars több termékét kisebb változatban is elérhetővé tette, s azokból a szegényebbek is vásárolhatnak.
A cég stratégiája a fejlődő piacok meghódítására pontosan az, hogy a lehető legtöbb embert győzzenek meg a minél gyakoribb édességfogyasztásról. Ezért hirdetéseire évi 30 százalékkal költ többet, termékeit pedig – amelyeket a helyi piacok számára, a helyi igényekre reagálva fejleszt ki – kicsi, független boltok minél nagyobb hányadában terjeszti.
A Mars édességek mára a kisboltok mintegy 60 százalékban megtalálhatók a többi között Mexikóban, Brazíliában, Szaúd-Arábiában, az Egyesült Arab Emírségekben, Egyiptomban és Indiában.
A Mars a világ legnagyobb édességgyártójaként a globális piac 12,4 százalékát fedi le. Bevételeihez a feltörekvő piaci országok körülbelül 2,5 milliárd dollárral járultak hozzá. Ráadásul a cég ezt úgy érte el, hogy 2007 óta nem reklámoz 13 éven aluliak számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.