BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Átverve érzik magukat a Tesla ügyfelei az árcsökkentés miatt

Az elektromosautó-gyártó cég húszszázalékos árengedménye nem mindenkinek nyerte el a tetszését.

Dühösek a Tesla már meglévő ügyfelei a cég váratlan és drasztikus árcsökkentése okán. 

SEATTLE, UNITED STATES - 2021/04/26: A man enters the showroom of a Tesla dealership.Tesla announced its Q1 2021 earnings today.
Fotó: Getty Images

Musk cége a Model 3 és a Model Y esetén 6 és 20 százalék közötti árcsökkentést jelentett be, ami sok esetben elérhetővé teszi az autók megvásárlásához a 7500 dolláros kormányzati támogatás igénybevételét. 

Így az árak csökkentésével két fronton egyszerre tudta leszorítani az új autók bekerülési költségeit a Tesla.

A nagy hatótávú Model Y például az árvágás hatására 31 százalékkal lett olcsóbb Amerikában, míg Magyarországon a Model 3 ára 2-3 millió, a Model Y ára pedig több mint 5 millió forinttal is csökkent az E-cars.hu információi szerint.

Az árak csökkentésére az apadó kereslet nyomán lehet szüksége Elon Musk cégének, amely jelentős változást hoz a vállalat eddigi stratégiájába. A Teslák iránt eddig ugyanis nagyobb volt a kereslet, mint a kínálat, így a drága árcédula sem szabott gátat a terjeszkedésnek. A Kínában tapasztalt keresletcsökkenés, amely átmenetileg gyárbezáráshoz is vezetett, új kihívásként jelent meg az elektromosautó-gyártó cég horizontján, és mint látható, ez ellen bármit hajlandó bevetni.

Főleg azután látványos az árcsökkentés, hogy a Tesla részvényárfolyama tavaly története legrosszabb szereplését hozta, éves szinten járt 72 százalékos mínuszban is.

Ennek nagyon örültek a shortolók, kevésbé a nagybefektetők: az előbbiek 15 milliárd dollár körüli pluszt hoztak maguknak össze, az utóbbiak 40 százalék feletti bukást voltak kénytelenek elkönyvelni. 

Elemzők a kínai leárazás kapcsán, amelyre múlt héten került sor, a kereslet élénkülését prognosztizálták, amely a helyi vetélytársakra – mint a piacvezető BYD – is nyomást helyezhet, ám árverseny kialakulásához is vezethet a legnagyobb villanyautó-piacon. Hasonló a helyzet Európában, noha a múlt hónapban a legkeresettebb elektromos autó Németországban még a Tesla Model 3 volt, és Model Y volt a második helyen, ám a Volkswagen már ott lohol az amerikai cég nyomában.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.