A Japánba látogató külföldiek költése közel a járvány előtti szintre emelkedett – derül ki a hitelkártyaadatok elemzéséből.
A külföldről érkező turisták 2022 decemberében 60 százalékkal költöttek többet a avidámparkokban 2019 decemberéhez képest. A ruházati boltokban 40 százalékos, az éttermekben pedig 30 százalékos fellendülésről beszélhetünk. Ugyanakkor a bevásárlóközpontokban – ahol a látogatók a legtöbbet költenek – mintegy 20 százalékkal csökkent a turisták költése, míg az áruházakban 60 százalékkal esett vissza – írja a Nikkei Asia.
A kínai turisták által jellemzően kedvelt területeken – például Oszakában – lassabb a fellendülés, mivel Tokió továbbra is korlátozza a Kínából érkező látogatókat. A költések azokon a területeken gyorsultak, amelyek nem függenek bizonyos országoktól a turisták tekintetében, ilyen például a Japán déli részén található Oita prefektúra. Az adatok szerint a világ minden tájáról érkező látogatók hitelkártyánkénti költése a gyengébb jen miatt emelkedik, a legtöbbet a Tajvanról érkező turisták költik.
Ahogy arról a Világgazdaság beszámolt, október elején Japán teljesen megnyitotta kapuit a turisták előtt, vízum nélkül is utazhatnak egyéni látogatók a szigetországba, ami jót tett az ágazatnak. Az ázsiai csendes-óceáni térségből és az Észak-Amerikából érkezők kulcsszerepet játszottak az elmúlt hónapokban a nyitás utáni ugrásban, azonban kevesebben érkeznek, mint a járvány kitörése előtt, főleg a kínaiak távolmaradása fájdalmas.
Az ország lakosságának háromszorosa érkezett turistaként a szomszédbaTavaly 5,9 millió turista látogatott a 2,1 milliós Szlovéniába, és 15,59 millió vendégéjszakát töltöttek el, a vendégek száma 46,6 százalékkal, a vendégéjszakáké 38,5 százalékkal volt nagyobb az előző évinél – ismertette az ország statisztikai hivatala. A legtöbb külföldi turista Németországból érkezett (18 százalék), őket az olaszok, osztrákok és hollandok követték. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.