BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Messze lemaradt a Twitter a kitűzött céljától

A Twitter felhasználóinak még a 0,2 százaléka sem fizet elő a cég prémiumszolgáltatására. Habár ez éves szinten 28 millió dolláros bevételt hoz, még messze elmarad Musk reményeitől, aki a költségek felét ebből szeretné fedezni.

Elon Musk ősszel vásárolta fel a Twittert. Akkor abban reménykedett, hogy a bevételek fele előfizetésből érkezik majd.

Twitter Introduces New Official Badge For Users For Free
Elenyésző mértékben fizettek elő a Twitter fizetős szolgáltatására.
Fotó: NurPhoto

A közösségi háló december közepén elindította az új Twitter Blue szolgáltatást, amely böngészőben havi 8 dollárért, Android és iOS alkalmazásokon pedig havi 11 dollárért cserébe előnyöket nyújt az előfizetőnek. A felhasználók ezzel szerkeszthetik tweetjeiket, Full HD minőségben tölthetnek fel és nézhetnek videókat, valamint fiókjuk megkaphatja a biztonságos oldalt jelző kék pipát.

Az előfizetők száma januárban nem érte el az összes felhasználó 0,2 százalékát sem. A fizetős szolgáltatást világszerte nagyjából 290 ezer felhasználó választotta, éves szinten mintegy 28 millió dollár bevételt hozva a cégnek

– írta meg az Independent egy felmérésre hivatkozva.

A vállalat korábban a hirdetési pénzekre fektette a hangsúlyt, azonban év végére sok cég szerződést bontott vele, ami hatalmas bevételkiesést okozott. A hirdetéseiket szüneteltető társaságok között van a milliárdos Tesla vállalatának több riválisa, például az Audi, a General Motors és a Volkswagen. 

Elon Musk őszi nyilatkozata szerint a csődhöz közel álló cég napi 4 millió dolláros veszteséggel üzemel. 

A Twitternek havonta körülbelül 15 millió fizető felhasználóra van szüksége ahhoz, hogy fedezni tudja a működési költségeit.

A költségcsökkentés érdekében a munkavállalói állomány mintegy felét elbocsátották. Musk a drasztikus intézkedéseket azzal támasztotta alá, hogy a cég várhatóan milliárd dolláros veszteséget termel egy év alatt.

A nadrágszíj meghúzása mellett a bevételek növelésére is hangsúlyt fektetnek. Egyrészt a vezetőség szinte ellenálhatatlan ajánlatokkal csábítja a hirdetőket a Super Bowl februári hétvégéjére, a sportesemény napján a szervezetek félmillió dollárig fél áron reklámozhatnak  a közösségi hálón. Másrészt a hirdetések számának növelésében nemcsak a vállalatokat, hanem a felhasználókat is érdekeltté kívánja tenni. A Twitter Blue előfizetői részesedést kaphatnak azokból a bevételekből, amelyeket a követőik az oldalukon megjelent reklámokból generálnak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.