BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Messze lemaradt a Twitter a kitűzött céljától

A Twitter felhasználóinak még a 0,2 százaléka sem fizet elő a cég prémiumszolgáltatására. Habár ez éves szinten 28 millió dolláros bevételt hoz, még messze elmarad Musk reményeitől, aki a költségek felét ebből szeretné fedezni.

Elon Musk ősszel vásárolta fel a Twittert. Akkor abban reménykedett, hogy a bevételek fele előfizetésből érkezik majd.

Twitter Introduces New Official Badge For Users For Free
Elenyésző mértékben fizettek elő a Twitter fizetős szolgáltatására.
Fotó: NurPhoto

A közösségi háló december közepén elindította az új Twitter Blue szolgáltatást, amely böngészőben havi 8 dollárért, Android és iOS alkalmazásokon pedig havi 11 dollárért cserébe előnyöket nyújt az előfizetőnek. A felhasználók ezzel szerkeszthetik tweetjeiket, Full HD minőségben tölthetnek fel és nézhetnek videókat, valamint fiókjuk megkaphatja a biztonságos oldalt jelző kék pipát.

Az előfizetők száma januárban nem érte el az összes felhasználó 0,2 százalékát sem. A fizetős szolgáltatást világszerte nagyjából 290 ezer felhasználó választotta, éves szinten mintegy 28 millió dollár bevételt hozva a cégnek

– írta meg az Independent egy felmérésre hivatkozva.

A vállalat korábban a hirdetési pénzekre fektette a hangsúlyt, azonban év végére sok cég szerződést bontott vele, ami hatalmas bevételkiesést okozott. A hirdetéseiket szüneteltető társaságok között van a milliárdos Tesla vállalatának több riválisa, például az Audi, a General Motors és a Volkswagen. 

Elon Musk őszi nyilatkozata szerint a csődhöz közel álló cég napi 4 millió dolláros veszteséggel üzemel. 

A Twitternek havonta körülbelül 15 millió fizető felhasználóra van szüksége ahhoz, hogy fedezni tudja a működési költségeit.

A költségcsökkentés érdekében a munkavállalói állomány mintegy felét elbocsátották. Musk a drasztikus intézkedéseket azzal támasztotta alá, hogy a cég várhatóan milliárd dolláros veszteséget termel egy év alatt.

A nadrágszíj meghúzása mellett a bevételek növelésére is hangsúlyt fektetnek. Egyrészt a vezetőség szinte ellenálhatatlan ajánlatokkal csábítja a hirdetőket a Super Bowl februári hétvégéjére, a sportesemény napján a szervezetek félmillió dollárig fél áron reklámozhatnak  a közösségi hálón. Másrészt a hirdetések számának növelésében nemcsak a vállalatokat, hanem a felhasználókat is érdekeltté kívánja tenni. A Twitter Blue előfizetői részesedést kaphatnak azokból a bevételekből, amelyeket a követőik az oldalukon megjelent reklámokból generálnak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.