India legnagyobb nemzetközi légitársasága, az Air India 220 Boeing repülőgépet vásárol 34 milliárd dollár értékben, valamint 250 utasszállítót a páneurópai repülőgépgyártótól, az Airbustól. Utóbbi pénzügyi részletei nem ismertek, de szakértők szerint több tíz milliárd dolláros összegről lehet szó.
A Boeing megrendelése 190 darab 737 Max repülőgépet, 20 darab 787-est és 10 darab 777X-et foglal magában. A ügylethez kapcsolódik, hogy az Air India további 50 darab 737 MAX-ra és 20 darab 787-esre vonatkozó vásárlói opciót is szerzett. Az Airbussal kötött ügylet pedig 40 széles törzsű A350-es repülőgépre és 210 keskeny törzsű A320neo járműre vonatkozik – írja az al-Dzsazíra.
Ez az amerikai vállalat harmadik legnagyobb megrendelése dollárértékben, mennyiségben pedig a második.
Az üzlet kapcsán Narendra Modi indiai miniszterelnök kifejtette, hogy országa a világ harmadik legnagyobb légi közlekedési piaca lesz. Szerinte a következő 15 évben Indiának több mint 2 ezer repülőgépre lesz szüksége. Joe Biden telefonon egyeztetett Modival, és történelmi jelentőségűnek nevezte a megállapodást.
Ez fontos az iparágnak, mivel a kínai piac közelmúltbeli zavarai miatt India egy alternatív, növekedésben lévő piac
– mondta Bertrand Grabowski független légi közlekedési tanácsadó. Brendan Sobie, egy szingapúri független légi közlekedési elemző szerint az indiai vállalatnak fel kell zárkóznia a riválisaihoz, mivel versenyeznie kell az olcsó légitársaságokkal, amelyek gyorsabban igyekeznek kihasználni a belföldi szolgáltatások iránti keresletet, valamint a külföldi légicégekkel, amelyek a nemzetközi útvonalak terén komoly vetélytársak.
A légi közlekedés iránti kereslet fellendült az elmúlt években Ázsiában, mivel a gazdasági fejlődés következtében emelkedtek a fizetések és egyre több embernek lett elérhető az utazás ilyen formája. A közel 1,4 milliárd lakosú India különösen vonzó piac a lakossága és hatalmas mérete miatt. A Tata Sons, India legrégebbi és legnagyobb konglomerátuma tavaly szerezte vissza az eladósodott nemzeti légitársaság tulajdonjogát. A Tata csoport úttörő szerepet játszott a kereskedelmi repülésben Indiában, amikor 1932-ben elindította a légitársaságot.
Békét köt az Airbus a Qatar Airwayszel, de a festékügy mindenkin nyomot hagyottMindkét fél ragaszkodott a maga igazához, de peren kívül végül sikerült egyezségre jutni az utóbbi évek egyik groteszkbe hajló kártérítési ügyében. A tét hatalmas volt: kétmilliárd dolláros kártérítéssel és megrendeléseinek tömeges lemondásával fenyegette meg a Qatar Airways a páneurópai repülőgépgyártót azt követően, hogy nem tudott megegyezni vele a légitársaság A350-es utasszállítóinak borításán keletkezett festékhibák garanciális javításáról. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.