BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több ezer dolgozót bocsát el Európában a Ford

Ahogy a Ford maga mögött hagyja a belső égésű motorok fejlesztését, a hajtáslánccal kapcsolatos munka is jóval kevesebb lesz.

A Ford mintegy 3800 termékfejlesztési és adminisztrációs munkahelyet szüntet meg Európában a következő három év során – közölte az autógyártó kedden, az emelkedő költségekre és az áramvonalasabb szervezet igényére hivatkozva.

A Ford badge sits on a panel of a new Ford Focus automobile manufactured at the OAO Ford Sollers assembly plant, a unit of Ford Motor Co., in Saint Petersburg, Russia, on Tuesday, July 7, 2015. Ford's Russia unit began production of the Ford Focus automobile at its new assembly line.
Fotó:  Andrey Rudakov / Bloomberg via Getty Images

A hír már korábban is felröppent, és immár biztossá vált. A munkahelyekből nagyjából 2300 a vállalat kölni és aacheni központjában szűnhet meg, 1300 dolgozótól Nagy-Britanniában válhatnak meg, míg a maradék 200 elbocsátásra Európa-szerte kerül sor. 

A Ford közlése szerint a leépítéseket szeretnék kölcsönös megegyezéssel megvalósítani.

A hír hidegzuhanyként érheti a szakszervezeteket, miután januárban arról beszéltek, hogy a legrosszabb forgatókönyv is csak 2500 elbocsátást hozhat Európában.

A kontinensen 3400 mérnöke maradhat a Fordnak, akik amerikai kollégáik munkájára építve fogják a technológiát az európai igényekre szabni – közölte a vállalat európai elektromos személyautókkal foglalkozó részlegének és a cég német leányának vezetője, Martin Sanders egy sajtótájékoztatón.

A cégvezető szerint 

ahogy a Ford maga mögött hagyja a belső égésű motorok fejlesztését, a hajtáslánccal kapcsolatos munka is jóval kevesebb lesz. 

Hozzátette, hogy a globális platformokból is kevesebb lesz, így mérnöki munkára is csak kisebb mértékben lesz szükség, ezért van szükség a változásokra – írja a Reuters.

Sanders elmondta, hogy a vállalat elektrifikációs stratégiája – melynek célja 2035-re Európában a teljesen elektromos kínálat kialakítása – nem változott. A Ford első európai elektromos modellje a Volkswagen MEB platformján fog alapulni, és még idén bemutathatják Kölnben. A vállalat gondolkozik saját platformjának Európába hozásán is, feltehetően a valenciai gyárba Sanders szerint.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.