Egy karcos vagy enyhén sérült akkumulátor elég lehet ahhoz, hogy egyes biztosítók egész autókat minősítsenek totálkárosnak, mivel sok elektromos jármű (EV) esetében ütközés után egész egyszerűen javíthatatlanok az akkumulátorok.
Ennek eredményeképpen a fogyasztók - akik valószínűleg azért vásároltak elektromos járművet, hogy csökkentsék havi költségeiket, magasabb biztosítási díjakkal szembesülnek, és egyes országokban az elektromos járművek akkumulátorai már a roncstelepeken gyűlnek - írja a Reuters.
Matthew Avery, a Thatcham Research autóipari kockázatelemző cég kutatási igazgatója szerint az elektromos járművek célja a fenntarthatóság, és a javíthatóság hiánya éppen ezt kérdőjelezi meg.
Fenntarthatósági okokból vásárolunk elektromos autókat, de nem szolgálja a klímacélokat, ha egy kisebb ütközés után ki kell dobni az akkumulátort
- mondta Avery.
Ezek az akkumulátorok több tízezer dollárba is kerülhetnek, ami a villanyautó árának akár felét is kiteheti, ami teljesen gazdaságtalanná teszi az akkumulátorok cseréjét.
A Reuters szerint az Egyesült Államokban és Európában az elektromos meghajtású roncsautók között alacsony futásteljesítményű Teslák, a Nissanok, Hyundaiok, a Stellantisok, a BMW-ék és Renault-k is szerepelnek.
Három éven belül minden második elektromos autó kínai leszAz fogja uralni az elektromosautók piacát, aki a legkevesebb veszteséggel éli túl 2023-at. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.