Az újonnan előállt helyzet arra kényszerítik az oroszokat, hogy leküzdjék vonakodásukat a kínai márkákkal kapcsolatban, sőt akár még magasabb árakat is fizetnek az ázsiai járművekért – legalábbis erről számolt be a Reuters. A nyugati autógyártók elvándorlása ugyanis szűkíti az oroszok választási lehetőségeit, a kínai autógyártók pedig pótolják a piacon maradt rést.
Az Autostat elemzői és a PPK tanácsadó cég adatai szerint az olyan kínai márkák, mint a Haval, a Chery és a Geely adják Oroszország új autóeladásainak közel 40 százalékát, míg 2022. január–februárban kevesebb mint 10 százalékkal részesedtek. Mindez annak eredménye, hogy a piacról olyan cégek léptek ki, mint a Renault, a Nissan és a Mercedes.
A Reuters több orosz autóvásárlóval, magánszemélyekkel és kereskedőkkel is beszélt, akik úgy ítélték meg, hogy egyes kínai autók minősége rosszabb, mint a nyugati gyártóké. Iparági szakértők szerint emiatt, hiába a pici részesedés növekedése, a kínai gyártóknak még így is javítaniuk kell hírnevüket.
Az orosz autóipar a 2022-es évet a Szovjetunió összeomlása óta a legrosszabb teljesítményével zárta: az autógyártás 67 százalékkal esett vissza, mivel a nyugati szankciók és a külföldi gyártók elvándorlása megrogyasztotta a piacot.
A Szövetségi Statisztikai Hivatal (Rosstat) februárban közzétett adatai szerint az orosz gyárak tavaly 450 ezer autót gyártottak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.