Tajvan 31,05 milliárd dollár értékben exportált februárban, ez 17,1 százalékos visszaesés tavaly februárhoz képest. Összehasonlításképpen: 2023 januárjában a sziget kivitele 21,2 százalékkal csökkent éves szinten, míg tavaly decemberben 12,1 százalékkal.
A Kínába és Hongkongba irányuló szállítások 30,2 százalékkal, míg az Egyesült Államokba irányuló kivitel 13,7 százalékkal zsugorodott februárban.
Az Európába tartó export 4,8 százalékkal mérséklődött. Tajpej már a hatodik egymást követő hónapban jelentett csökkenő kivitelt, az ING a csipek iránti kereslet visszaesésével magyarázta a számokat, ugyanis Tajvan az elmúlt két évben profitált a koronavírus-járvány idején az otthoni munkavégzéshez és tanuláshoz szükséges táblagépek, laptopok és más elektronikai cikkek iránti megugró keresletből, miután a szigeten készül az ezekhez szükséges félvezetők jelentős része – írja a South China Morning Post.
Az orosz–ukrán háború kirobbanása és az egekbe emelkedő infláció azonban csökkentette az említett fogyasztási cikkek iránti keresletet, ezért Tajvan kevesebb félvezetőt tud exportálni. A szigetet hátrányosan érintette a nemrég megszűnő kínai zéró-Covid-politika, mivel a távol-keleti óriás Tajpej legnagyobb exportpiacának számít: a Kínába és Hongkongba irányuló szállítások összege februárban elérte a 11 milliárd dollárt. A pekingi gazdaság helyreállítására tett erőfeszítések egyelőre nem éreztették hatásukat az exportban, míg az európai és amerikai fogyasztást az infláció fogja vissza.
A kínai üzletembereket és cégeket egyre kevésbé érdekli TajvanA geopolitikai, politikai viták nincsenek jó hatással a gazdasági, üzleti kapcsolatokra, emiatt a kínai üzletemberek és cégek egyre kevesebbet fektetnek be Tajvanon az elmúlt években, és Kína idén kevesebbet importált a szigetről. A kínai befektetések visszaesése ellentétben áll a Tajvanra irányuló külföldi tőkebeáramlás 78 százalékos megugrásával, ami tavaly elérte a 13,3 milliárd dollárt. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.