Az elemzői várakozásoknál nagyobb mértékben csökkent a brit kiskereskedelmi forgalom 2023 márciusában. Az adat februárhoz képest 0,9 százalékos zsugorodást mutat, miközben a szakértők csak 0,5 százalékos visszaesésre számítottak. A kiskereskedők visszajelzései szerint a március nagy részében uralkodó rossz időjárási körülmények befolyásolták az eladásokat.
A nem élelmiszerboltok kereskedelmi volumene 1,3 százalékkal csökkent a februári 2,4 százalékos növekedést követően. Ezen belül az áruházak és a ruházati üzletek forgalma 3,2 százalékkal, illetve 1,7 százalékkal esett vissza.
Az élelmiszerüzletek értékesítési volumene 2023 márciusában 0,7 százalékkal csökkent,
a februári 0,6 százalékos emelkedést követően. A nem bolti kiskereskedelem – főként az online kiskereskedelem – forgalma pedig 0,8 százalékkal csökkent, az előző havi 0,3 százalékos növekedést követően.
Egyedül az üzemanyagtöltő állomások bevételei haladták meg a februárit: itt 0,2 százalékkal emelkedett a forgalom a korábbi 1,2 százalékos csökkenést követően. Az eladások viszont így is 8,5 százalékkal maradtak el a koronavírus-járvány előtti utolsó hónaphoz, 2020 februárjához képest.
A forgalom februárban és januárban is nőtt, ami felhúzta a negyedéves eredményt. Az év első három hónapjában 0,6 százalékkal emelkedett az értékesítési volumen 2022 utolsó negyedévéhez képest, ami az első háromhavi növekedést mutatja 2021 augusztusa óta – derül ki a brit statisztikai hivatal legfrissebb adataiból.
A tavaly nyár óta tartó tüntetéshullám következtében hárommillió munkanap esett ki a brit gazdaságból, ami az elkölthető jövedelmeken is meglátszik. Az értékesítési volumenen pedig az sem segített, hogy a csütörtöki adatok szerint az infláció még mindig 10 százalék felett jár az Egyesült Királyságban.
Ott spórolnak a britek, ahol csak tudnakAz emelkedő árak miatt visszafogják az élelmiszerek vásárlását a britek, egyre többet költenek azonban televíziózásra. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.