BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
93rd Annual Macy's Thanksgiving Day Parade

Megoldást keres a gyorsétterem óriás az egyszer használatos műanyag kiváltására

A McDonald’s világszerte vizsgálni kezdte az újrafelhasználható csomagolás előnyeit és hátrányait – elsősorban európai nyomásra.

A gyorsétteremlánc a legnépszerűbb ételeket, mint a sültkrumpli, vagy a Happy Mealek, már nem papírdobozban, hanem újrafelhasználható plasztik tárolóban is árulja. Németországi éttermeiben az italokat, továbbá a fagyit is lehet kérni ilyen csomagolásban.  

93rd Annual Macy's Thanksgiving Day Parade
Fotó: Getty Images

Az európai törvények egyre inkább vissza akarják szorítani az egyszer használatos csomagolást. Németországban a nagyobb gyorséttermekben már idén újrafelhasználható tányérokat, poharakat, illetve elvitelre szolgáló dobozokat is lehet majd használni. 

A műanyagmentesítés, a környezetvédelem jegyében a kormányok és a befektetők egyre nagyobb nyomást gyakorolnak a gyorséttermekre, ami beszerzési modelljük átértékelésére készteti a láncokat. Az ilyen megoldások azonban nem mindig hatékonyak a környezeti hulladékgyártás megfékezésében, elsősorban az infrastruktúra korlátozottsága miatt 0ľ ráadásul a fogyasztói fogadtatás is kétséges – hívja fel a figyelmet a Wall Street Journal cikke.

Az újra felhasználható pohárhoz több műanyag kell, mint az eldobhatóhoz, ráadásul legalább százszor kell használni ahhoz, hogy környezetkímélőbb legyen a másiknál.

A tartósabb műanyag előállítása drágább, ezeket a göngyölegeket tárolni is kell valahol, a tisztításuk is problémás.  

Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a vásárlóknak vissza kell küldeniük ezeket az étterembe, hogy a megfelelő tisztitást követően újra fel lehessen őket használni. Továbbá

 nincs garancia arra sem, hogy ennek során nem keveredik össze az egyszer használatos csomagolóanyagokkal, és a többi szeméttel

– idézi az amerikai lap John Blake-et, a Gartner Inc. ellátási lánc vezető elemzőjét 

Összefoglalva:

nincs egyszerű univerzális megoldás a fenntartható csomagolásra.  

Ennek ellenére a gyorsétterem láncok előtt nem nagyon van más út: követniük kell a fenntarthatósági szempontokat. A McDonald’s még 2018-ban tűzte ki célul, 2025 végéig 100 százalékban átáll a megújuló, újrahasznosítható csomagolásra.  

Európával elletétben az Egyesült Államokban nincsenek egyértelmű korlátozó törvények, de például Kalifornia és Colorado, az eldobható csomagolás használatát plusz díjakkal próbálja meg kordában tartani. A felhasznált műanyag csökkentését célzó kezdeményezéshez csatlakozott többek között a KFC és a Burger King is. 

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.