Nagy-Britanniában 11,6 százalékkal, 132 990-re nőtt az új autók eladása áprilisban az egy évvel korábbihoz képest, és ezzel már a kilencedik egymást követő hónapban jegyeztek fel emelkedést – derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) csütörtökön közzétett tájékoztatójából.
A dízelüzemű kocsik értékesítése éves összevetésben 13,4 százalékkal, 5825-re csökkent, a piaci részesedésük 4,4 százalékra zsugorodott a tavaly áprilisi 5,6 százalékról. Áprilisban 56 885 új benzinüzemű gépjárművet adtak el, ez 4,1 százalékkal több az egy évvel korábbinál, a piaci részarányuk 45,8 százalékról 42,8-re mérséklődött.
A múlt hónapban a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (battery electric vehicles, BEV) eladása éves összevetésben 59,1 százalékkal, 20 522-re emelkedett, a piaci részesedésük pedig 10,8 százalékról 15,4-re nőtt.
A hibridhajtású (HEV) autókból 15 026 talált vevőre a múlt hónapban, éves összevetésben 7,7 százalékkal több, a piaci részesedésük ugyanakkor 11,7 százalékról 11,3-re csökkent. A külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid (PHEV) autók eladása 33,3 százalékkal, 8595-re emelkedett éves szinten, a piaci részesedésük pedig 5,4 százalékról 6,5-re emelkedett. Az idei első négy hónapban 627 250 új autót értékesítettek, 16,9 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
Nagy-Britanniában, Európa harmadik legnagyobb autópiacán áprilisban a legkeresettebb új autó a Ford Puma volt 3570 eladott darabszámmal, amelyet a Vauxhall Corsa (3203) és a Kia Sportage (3073) követett.
Az Egyesült Királyságban 2030-tól már nem lehet új dízeles és benzines autót eladni, egyes hibridkocsik esetén pedig 2035 a határidő.
Nagy-Britanniában tavaly 1 614 063 új autót adtak el, két százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál.
AZ elmúlt évben a legkeresettebb új kocsi a szigetországban a Nissan Qashqai volt 42 704 eladott járművel, amelyet a Vauxhall Corsa (35 910) és a Tesla Model Y (35 551) követett.
Tavaly a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autókból (BEV) 267 203 kelt el, ez 40,1 százalékos növekedés 2021-hez képest. A hibridhajtású autókból (HEV) az eladás 27,6 százalékkal, 187 948-ra emelkedett, ugyanakkor a PHEV-autók eladási száma 11,5 százalékkal, 101 414-re esett.
Az új autók esetén tavaly a dízelüzeműek piaci aránya 5,1 százalékra esett az előző évi 8,2 -ről, a benzines autóké pedig 46,3 százalékról 42,3-re zsugorodott, miközben a csak akkumulátorról üzemelő elektromos kocsik (BEV) piaci részesedése 11,6 százalékról 16,6-re emelkedett, a hibrid-elektromosoké (HEV) 8,9 százalékról 11,6-re nőtt, miközben a PHEV hajtásúaké 7 százalékról 6,3-re csökkent.
Tavaly a legkelendőbb elektromos autó a Tesla Model Y volt, 35 551 ilyen jármű kelt el. A második a Tesla Model 3 (19 071), a harmadik pedig a Kia e-Niro volt (11 197).
Ezeket az autókat veszik legjobban a magyarokAz új kocsik áprilisi versenyét itthon ismét a Toyota nyerte meg, megelőzve a Skodát és a Fordot. Sokat rontott viszont a márkarangsort korábban hosszú ideig uraló Suzuki, amelynek a piaci részesedése immár a nyolc százalékot sem éri el. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.