Részvényeladásokkal vette tudomásul a piac a Yum! Brands szerdán közölt negyedéves pénzügyi jelentését. Hiába duplázta meg promócióit, akcióit és reklámjait a cég, a nyereség messze elmaradt a várakozásoktól és a korábbitól.
A részvények több mint 3 százalékot estek a szerdai tőzsdei kereskedésben, annak ellenére, hogy az amerikai vállalat felülmúlta az első negyedéves, azonos bázisra vonatkozó becsléseket.
A többek között a KFC, a Pizza Hut és a Taco Bell gyorséttermi márkát tulajdonló Yum! Brands a kereslet lassulását tapasztalta tavaly. Azért, hogy ezt megállítsa, agresszív promóciós és ár-érték arányban rendkívül kedvező ajánlatokat vezetett be, főként az alacsonyabb jövedelmű vásárlók becsábítására.
Az akciók sikeresek voltak a vásárlók bevonzásában: a bolti forgalom összességében 8 százalékot nőtt azonos bázison számolva, és jóval felülmúlta az 5,45 százalékos negyedéves emelkedésre vonatkozó becsléseket.
Az agresszív promóciók miatt azonban kevesebb nyereség keletkezett a forgalomból. Ehhez jött hozzá, hogy a munkaerő- és nyersanyagköltség növekedett, valamint a cég tetemes összegeket fektetett a digitális átállásba, a technológiába és az automatizálásba. Így
a vállalat negyedéves nyeresége közel 25 százalékkal csökkent éves alapon.
Egyszeri tételek nélkül számolva a bevétel 1,65 milliárd dollár volt, ami meghaladta a várt 1,62 milliárd dollárt. A nyereséget tekintve már nem ilyen rózsás a helyzet. A cég 300 millió dolláros, azaz részvényenként 1,05 dolláros nyereségről számolt be, míg egy évvel korábban a profitja 399 millió dollár, azaz részvényenként 1,36 dollár volt. A KFC azonos bázison elért forgalma 9 százalékkal, míg a Pizza Huté 7 százalékkal nőtt, köszönhetően a nemzetközi piacoknak.
A Yum! Brands az év első három hónapjában 746 új üzletet nyitott az étteremláncaiban – írta meg a CNBC.
Chris Turner pénzügyi igazgató a jelentésben arról számolt be, hogy a második negyedéves üzemi eredmény várakozásai szerint 10-20 millió dollárral csökken. Összehasonlítva versenytársaival, a franchise márkákat tulajdonló vállalat igencsak elmarad a többiektől. A McDonald’s, a Burger King-anyavállalata, a Restaurant Brands és a Chipotle Mexican Grill mind felülmúlták a negyedéves forgalomra és nyereségre vonatkozó várakozásokat – számolt be a Reuters.
Ellepné a Pizza Hut a magyar vidéketFranciaország és Lengyelország után a cseh, a szlovák és a magyar piacon is franchise-hálózatot épít a Pizza Hut: első körben az 50 ezer lakos feletti városokban jelenhet meg vidéken. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.