Éves szinten 11 százalékkal, 67,6 millióra csökkent az okostelefon-kiszállítások mennyisége Kínában az idei első negyedévben, ami tízéves mélypont – derül ki a Canalys szingapúri piackutató cég jelentéséből.
A piackutató elemzője, Lucas Zhong szerint a gazdasági aktivitás helyreállt ugyan a koronavírus-járvány elleni védekezésként elrendelt lezárások után, ám az okostelefonok iránti kereslet nem lendült fel ezzel párhuzamosan.
A mostani visszaesés immár az ötödik negyedévben jelez két számjegyű csökkenést az eladásokban.
A legnagyobb piaci részesedéssel az Apple rendelkezik az országban, 20 százalékot hasított ki a tortából az egy évvel korábbi 18 százalék után, miután az iPhone-ok forgalma csak 3 százalékot mérséklődött, és 13,3 millió darabot tett ki.
A második helyet a kínai OPPO foglalja el 19 százalékos piaci részesedéssel a tavalyi 18 százalékot követően, míg a kiszállított készülékek száma 10 százalékkal, 12,6 millióra zsugorodott.
A képzeletbeli dobogóra harmadikként az ugyancsak kínai Vivo állhatott fel, amelynek részesedése a tavalyi első negyedévet jellemző 16 százalékról 17 százalékra emelkedett, miközben a kiszállított készülékek száma 7 százalékkal, 11,3 millióra mérséklődött.
A negyedik a Honor, amelynek a piaci részesedése 20 százalékról 14 százalékra csökkent, míg az ötödik az ugyancsak kínai Xiaomi 13 százalékos piaci részesedéssel az egy évvel korábbi 14 százalék után.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.