Egy több kontinensre kiterjedő kutatásban a szülők 53 százaléka állította, hogy az éghajlatváltozást is fontolóra veszi, amikor további gyerek vállalásáról dönt. A felmérést a Morning Consult globális kutatócég végezte a HP megrendelésére. Az eredményeket összefoglaló tanulmány elkészítéséhez 5 ezernél is több felnőtt szülőt kérdeztek meg Indiában, Mexikóban, Szingapúrban, az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban május 18–26. között. Minden országban több mint ezerfős mintával dolgoztak.
A felmérésből kiderült, hogy a szülők 91 százaléka aggódik a klímaváltozás miatt. Szűkebb értelemben a hőmérséklet emelkedését (62 százalék), a vízhiányt (51 százalék), a tengerszint változását (43 százalék) és a szélsőséges időjárási eseményeket (43 százalék) jelölték meg legaggasztóbb jelenségként. A megkérdezettek azt is állították, hogy a klímaváltozás a karrierdöntéseiket is befolyásolja. A kutatásból készült tanulmány szerint
43 százalék a vállalat környezetvédelmi és társadalmi kérdések iránti elkötelezettségét is fontolóra veszi álláskereséskor, 64 százalék pedig azt jelezte, hogy vásárláskor a fenntartható módon előállított termékeket részesíti előnyben.
A felmérés következtetése, hogy a szülők vélhetően többet is fizetnek azokért a termékekért, amelyekről tudják, hogy fenntarthatóbbak. A fizetési hajlandóság pedig az árucikk fajtájától függ. Például a szülők 75 százaléka fenntartható ruházatért, 62 százaléka a háziállatok ellátásáért, 59 százaléka a számítástechnikai cikkekért, 66 százaléka pedig a mobiltelefonokért hajlandó többet fizetni emiatt.
A felmérés érdekessége, hogy eközben a szülők 84 százaléka szerint az általános megélhetési költségek emelkednek, 57 százalékuk pedig úgy ítélte meg, hogy sok időbe kerül a környezettudatos életmód, ami magában foglalhatja a komposztálást, az újrahasznosítást és az ilyen anyagokból készült termékek vásárlását.
A szülők 51 százaléka válaszolta azt, hogy a vállalatok felelőssége, hogy az éghajlatnak kedvező döntéseket hozzanak, és csupán 36 százalékuk gondolta úgy, hogy elsősorban a vásárlóknak kell a cégeket fenntartható politikára késztetniük – számolt be a kutatás eredményeiről a CNBC.
Még súlyosabbá válhat Európa vízproblémája, pedig már tavaly is nagyon durva voltIdén nyáron is vízügyi válságot okozhat Európában a tavalyihoz hasonló aszály. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.