Hatalmas lépés az EV-forradalomban a Ford és a GM csatlakozása a Tesla elektromos töltőszabványához, ami még a napot is előcsalta a kanadai erdőtüzektől is borús Wall Street felett. A tőzsdeutca ikonikus lapja, a The Wall Street Journal (WSJ) egyéb biztató fejleményt nem talált a héten az EV-rajongók számára. Az elektromos járművek bevezetése a legnagyobb változás az energia- és közlekedési rendszereinkben a „hosszú 20. században” s szintén a legnagyobb változás a fogyasztói elektronikában az iPhone debütálása óta, de még az Egyesült Államok sem készült fel az elektromos autók tömeges használatára. A lap piaci riportere ezer mérföldet utazott az amerikai és kanadai országutakon a most megvásárolható leghosszabb hatótávolságú elektromos járművel. És az út egy szóval jellemezve: aggasztó.
Az Egyesült Államokban
az autópark 1 százalékát képviselik az elektromos járművek.
Lássuk, milyen kihívásokkal szembesülnek a vakmerő sofőrök, akik kilépnek az autószalonok komfortzónájából.
A vezetők legfőbb aggodalma a hatótávolság. Valójában alig van erről tapasztalatuk a sofőröknek. Meglepődnek, hogy
városi forgalomban az elektromos autó messze felülmúlja a névleges hatótávolságot, míg az országúton akár egyharmaddal is elmaradhat attól.
Ami elég kellemetlen.
Még az Egyesült Államokban is megoldatlan a töltés. Egyelőre csak a Teslának van kiterjedt gyorstöltőhálózata. A többiek otthon próbálkoznak, vagy lassú EV-csatlakozóknál rostokolnak. Az otthon töltés és az ehhez szükséges garázsinfrastruktúra az EV-forradalom egyik fő akadálya, hiszen így lehetetlen az autók tömeges elterjedése.
Az EV egy guruló számítógép, s már a WSJ próbaútján is digitális csatatérré vált az Apple, a Google és az autógyártó között. A tesztúton felmerülő problémák miatt le kellett mondani az útvonaltervező biztonságos kihangosításáról. Szóval,
egy újabb Murphy-törvény, ha a mobiltelefon lefagyhat, akkor az elektromos autó is lefagy.
Hab a tortán: amikor a WSJ tesztautója Montrealban begördült egy utcai töltőállomásra, kiderült, hogy
először le kell tölteni egy mobilalkalmazást. Persze a kútnál gyenge volt a jelerősség.
A sofőr kénytelen volt sétálni egyet. Nagy nehezen letöltötte a szoftvert. Majd előre kellett fizetnie az áramért, ami már bizalmi kérdéseket is felvet, hiszen a benzinkúton, alapesetben csak a tankolás után kell fizetni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.