BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az önvezető kamion már Kaliforniának is sok, dilemma előtt a kormányzó

Gavin Newsom a technológiai szektorral és a szakszervezetekkel is szeretne jó viszonyt ápolni, az önvezető kamionokat tiltó törvény aláírása vagy vétója kapcsán azonban ez lehetetlen.

A kaliforniai képviselőház után az állam szenátusa is megszavazta hétfőn azt a törvényjavaslatot, mely betiltaná az önvezető kamionokat az állam autópályáin, így az Gavin Newsom kormányzó asztalára kerül.

A kormányzónak most el kell döntenie, hogy él-e a vétó lehetőségével, és nem lesz egyszerű dolga, ugyanis mind a technológiai szektor, mind a törvényjavaslat mögött álló szakszervezetek fontos politikai szövetségesei. Egyelőre nem tudni, hogy Newsom milyen döntést hoz, ám kormányzata korábban kritizálta a törvényhozás mind a két házában elsöprő többséggel megszavazott javaslatot.

Futuristic,Technology,Concept:,Autonomous,Self-driving,Truck,With,Cargo,Trailer,Drives
Fotó: Shutterstock

A javaslat értelmében a 10 ezer fontnál (4,5 tonna) nehezebb önvezető járművekben biztonsági okokból emberi sofőrnek is kell tartózkodnia a vezetőülésben. Azonban 

más amerikai államok kevésbé szigorúak az önvezető kamionokkal szemben, így azokat tesztelik például Texasban és Új-Mexikóban, 

és több mint 20 másik államban is engedélyezték azokat.

Az Autonóm Járművek Iparági Szervezete (AVIA) csalódottságának adott hangot a törvény elfogadása miatt, és vétóra szólította fel Newsomot, miközben a kormányzót támogató Teamsters szakszervezet annak aláírását követeli.

Kalifornia számos, önvezető technológiával foglalkozó startupnak ad otthont, és az államot két, logisztikai szempontból fontos autópálya is keresztülszeli – írja a Freightwaves logisztikai szaklap.

A Temasters szerint a törvény vétójával Newsom nemcsak munkahelyeket sodorna veszélybe, de a közlekedés biztonságát is veszélyeztetné. Az AVIA szerint azonban szinte minden jelentős kutatás és 44 millió mérföldnyi (70 millió kilométer) önvezető kamionok által komoly baleset nélkül megtett út bizonyítja a technológia biztonságosságát, ráadásul olyan állásokat szüntet meg, melyeket már most sem könnyű betölteni, azokat az önvezető központok környékén új, kevésbé stresszes állások válthatják.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.