A Boeing szerint a következő 20 évben a világ új repülőgép-szállításainak ötöde Kínába irányul majd, az átlagon felüli gazdasági növekedés és a belföldi légi közlekedés iránti fellendülő kereslet miatt. Az amerikai repülőgépgyártó szerdán kiadott elemzése szerint Kínának 2042-ig 8560 új kereskedelmi repülőgépre lesz szüksége, köztük 6470 keskeny törzsű repülőgépre, mint amilyen a 737 MAX.
Az új szállítások kétharmada a flotta bővítését szolgálja, míg a többi a régebbi repülőgépek lecserélésére. Így a Boeing szerint Kína kereskedelmi flottája a következő 20 évben több mint kétszeresére, közel 9600 repülőgépre nő.
Az amerikai gyártó kínai üzletágát súlyosan érintette, hogy a legkelendőbb 737 MAX repülőgépét balesetei után még mindig nem engedték hivatalosan vissza a légi forgalomba, Kínán kívül csak Oroszország tett így. A múlt hónapban az ügyhöz közel álló források a Bloomberget úgy tájékoztatták, hogy a vállalat négy év után készül újraindítani a kínai szállításokat.
A Boeing előrejelzése szerint Kínának 134 ezer pilótára, 138 ezer szerelőre és 161 ezer utaskísérőre lesz szüksége a várakozásaik szerint rohamosan fejlődő piacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.