Aláírták a vállalkozói szerződést egy román céggel az észak-erdélyi autópálya Berettyószéplak és Bisztraterebes közötti 26,36 kilométeres szakaszának megépítésére Romániában – számolt be róla a Maszol.
A lap emlékeztet rá, hogy munkálatok ezen az autópálya-szakaszon 2013-ban szakadtak félbe, amikor a román állam szerződést bontott az amerikai Bechtellel. Ezt követően a közúti infrastruktúrát kezelő országos társaság, a CNAIR 2015-ben szerződést kötött egy spanyol vállalattal a munkálatok befejezéséről, de ezt 2016-ban felbontották, mert a cég nem haladt a kivitelezéssel.
A 26,36 kilométeres szakasz áfa nélkül 884,12 millió lejbe, azaz közel 69 milliárd forintba kerül.
A miniszter ugyanakkor nem nevezte meg a céget, de Facebook-bejegyzésében azt írta, román vállalatról van szó. A versenytárgyalás nyertesének egyebek között három viaduktot, nyolc közúti felüljárót és nyolc hidat kell megépítenie a sztrádaszakaszon. A hidak egyike 1650 méter hosszú, és egy víztározó felett vezet át.
Korábban írtunk róla, hogy Magyarország kenterbe veri Romániát autópályák terén, miközben idehaza már a 2000 kilométert közelíti a teljes gyorsforgalmi hossz, addig a két és félszer nagyobb keleti szomszédunknál még az 1000 kilométert sem éri el. Mindez nem véletlen, Romániában meglehetősen nyögvenyelősen haladnak az autópálya-projektek, ennek legjobb példája az észak-erdélyi A3-as története, amely Bukarestet kötné össze Nagyváraddal és Nyugat-Európával, és immáron 19 éve húzódik az építése. A 15,7 kilométeres Aranyosgyéres–Maroskece szakasz megépítésére szintén harmadjára írták ki a pályázatot tavaly, amelyet osztrák Strabag és a német Geiger valósíthat meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.