Az Európai Unió tagállamai akarják a szabadkereskedelmi megállapodás megkötését Indiával, de csak abban az esetben, ha szabad hozzáférést kapnak az ország piacaihoz, jelentette ki pénteken a soros elnök Spanyolország kereskedelmi miniszter-helyettese.
Az EU és India tavaly kezdte újra a tárgyalásokat az egyezményről, amely ellensúlyként szolgálhat Kína növekvő befolyásának a térségben, de Brüsszel szerint Delhi eddigi javaslatai kevesek az átfogó megállapodás eléréséhez, emlékeztetett a hírrel kapcsolatban a Reuters.
„Éreztük a politikai lendületet India részéről, és a tagállamok részéről is óriási az érdeklődés, de csak akkor, ha a valódi a piachoz való hozzáférés, különben üres lenne a megállapodás” – jelentette Xiana Mendez a kereskedelmi miniszterek valenciai találkozóján.
Az EU nagyobb hozzáférést akar az autók, az alkoholos italok és az olyan mezőgazdasági és élelmiszeripari termékek, mint a például a sajt,
míg India a szolgáltatások terén szeretne profitálni, és az is célja, hogy könnyebben jussanak uniós vízumhoz az indiai szakemberek.
Mendez arról is beszélt, hogy Brüsszel reményei szerint az év végéig sikerül megállapodásra jut az Egyesült Államokkal az acélkereskedelemről. Ez téma a csütörtöki uniós-amerikai csúcstalálkozón is, de senki sem várja, hogy megállapodás születik.
A megoldásnak kifinomultnak és összetettnek kell lennie. A fő javaslat az, hogy még az év vége előtt véglegesítsük a megállapodást
– fogalmazott Mendez.
Washington két éve ideiglenesen felfüggesztette a még Donald Trump által 2018-ban az EU-ra is kivetett büntetővámokat azzal a feltétellel, hogy október végéig megegyezésre jutnak a felek. Washington és Brüsszel egy olyan egyezményen dolgozik, amelyik új vámokkal sújtaná a kínai és más országokból érkező acéldömpingárut.
Mendez elmondta, hogy a felek végleges megoldást értek el a vámok kérdésében, szemben az ideiglenes rögzítéssel, de még tárgyalnak a többletkapacitás problémájáról és az iparág szén-dioxid-mentesítéséről.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.