A német törvényhozók pénteken jóváhagyták az útdíjak és a tehergépjárművekre kivetett szén-dioxid-pótdíj emelését, a többletbevételeket pedig a vasúti infrastruktúrába fektetik, számolt be a DPA hírügynökség.
A kibővített útdíj és az új pótdíj várhatóan további 30,5 milliárd eurót hoz majd a költségvetésnek 2024 és 2027 között. (Egy euró 382 forint.) A pótdíj december 1-jén lép hatályba, míg a kisebb járművekre kivetett útdíjra vonatkozó rendelkezések 2024. július 1-jén.
Eddig a tehergépkocsikra kivetett útdíj csak a 7,5 tonnás vagy annál nehezebb járművekre vonatkozott, júliustól azonban ez a küszöbérték 3,5 tonnára csökken. A kézművesek és más helyi szakipari munkások azonban továbbra is mentességet kapnak.
Az útdíjbevétel felét továbbra is a németországi főutak fejlesztésére fordítják, a többi viszont elsősorban a vasúti rendszer fejlesztésére.
Németország először 2005-ben vezette be a tehergépkocsikra kivetett útdíjat, először az autópályákon. Azóta az útdíjat kiterjesztették az ország összes főútvonalára.
A német kormány arra számít, hogy idén valamivel kevesebb mint nyolcmilliárd eurót szednek be a tehergépjárművek után fizetendő útdíjból.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.