A legendás Levi’s farmernadrág története a 19. századig nyúlik vissza. Az első nadrág, a ma is védjegyéül szolgáló kék színben, 1896-ban jelent meg először. Előtte a vitorlák alapanyagául szolgáló, kendervászonból készítették őket. A szinte elnyűhetetlen nadrágok derekán található másik védjegyének számító kétlovas embléma története is legendás. Egy alkalommal ugyanis Levi Strauss két lóval ellenkező irányokba húzatott egy farmernadrágot, demonstrálva a vászon erejét. A korabeli reklám elérte célját, hiszen ezt követően a hatalmas érdeklődésre válaszul tömegtermelésbe kezdtek. Strauss nem sokkal később saját gyárat is nyitott, ahol a farmerek királyának is nevezett, a legendás 501-es modellt is gyártották.
A Levi’s tartósságát az a 140 éves farmernadrág is bizonyítja, amelyet tavaly találtak egy elhagyott amerikai bányában egészen jó állapotban, és amelyért egy gyűjtő 87 ezer dollárt is képes volt kifizetni.
A munkaruhából kultusz darabbá vált farmernadrág, az 1950-es években az amerikai fiatalok számára a lázadást szimbolizálta. Azóta az egész világon elterjedt és ma is az egyik legkeresettebb farmermárka.
Megoszlanak a vélemények arról, hogy hogyan tudnánk megőrizni a nem éppen olcsó ruhadarab tartósságát a lehető leghosszabb ideig.
Vannak, akik szerint csak nagyon ritkán kellene mosni a farmert. Charles Bergh, az ikonikus márka jelenlegi vezérigazgatója, sokak nagy meglepetésére egyenesen azt mondta, hogy egyáltalán nem mossa a farmerét mosógépben, mivel attól tart, hogy elveszíti a színét és a formáját.
A mosógép helyett ő a zuhanyt választja. Amikor úgy érzi ugyanis, hogy mégis ráfér egy kis mosás, nemes egyszerűséggel beáll a zuhany alá a farmerjében. Véleménye szerint ez azért jó választás, mert ezzel vizet és energiát is spórolunk, amivel a környezetvédelmet is kipipálhatjuk.
A ruhaipari óriáscég 2022-ben 6,2 milliárd dolláros nettó bevételről számolt be. Azonban idén közel 6 millió dollárral kevesebb bevételre tett szert, de ez nem a farmer minőségének, sokkal inkább a világszerte megmutatkozó inflációnak köszönhető, amivel a farmerruházat globális vezetőjének is szembe kellett néznie.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.