Egyre mutatósabb értékesítési statisztikákat közölt az új generációs járművek fogalmazásáról a Kínai Személyautó-gyártók Szövetsége (CPCA). Az elektromos autókat, plug-in hibrideket és hidrogéncellás járműveket felölelő NEV-kategória modelljeiből szeptemberben 743 ezer darabot adtak el az országban, ez a tavalyi teljesítménynél 21 százalékkal acélosabb, és 4 százalékkal múlja felül az augusztusi adatot.
A CPCA által közzétett előzetes összesített adat kisebb ugyan, mint az egy héttel korábban előre jelzett 750 ezres darabszám, de még így is rekordnak számít. Ahogy az éves NEV-értékesítés is efelé halad: az első kilenc hónap folyamán 5,186 millió új generációs autó talált gazdára a világ legnagyobb járműpiacán.
A tavalyi bázisidőszakhoz képest ez 34 százalékos bővülést takar. Elektromos személygépkocsikból szeptemberben a gyártók összesen 831 ezer darabot adtak át a nagykereskedőknek, ami 26 százalékkal több az előző év azonos időszakához képest, és 4 százalékkal több az augusztusi adathoz viszonyítva.
Idén szeptemberrel bezáróan 5,911 millió darab NEV érkezett be a nagykereskedőkhöz, ez 37 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
A CPCA előzetes adatai szerint a teljes járműpiacon szeptemberben 2,028 millió darab autót értékesítettek, ez az egy évvel korábbi mennyiséget és a megelőző havit egyaránt 6-6 százalékkal múlja felül. A fenti adatokból az következik, hogy a NEV-autók részaránya a kiskereskedelmi forgalomban valamelyest csökkent szeptemberben, méghozzá 37,3 százalékról 36,6 százalékra.
A teljes autópiacra még nem mondható el, hogy igazán izmos növekedési pályára állt volna, hiszen az első kilenc havi bővülés a tavalyihoz képest csak 2 százalékos, de ez a kínai gazdaság Covid-járványt követő nehézkes talpra állását tekintve nem túl meglepő.
Idén eddig összesen 15,24 millió új járműre csavaroztak fel rendszámot. A trend mindenesetre biztató, hétről hétre javuló statisztikát ad közre a CPCA: eszerint szeptember első hetében még napi 44 ezres volt a járművek kiskereskedelmi értékesítése, ám innen mintha zsinóron húzták volna felfelé az adatokat: a második hetet napi át 52, a harmadikat napi 64, a hónapzárót pedig napi 128 ezres napi értékesítés jellemezte.
A méretek érzékeltetéséhez érdemes hozzátenni, hogy tavaly a teljes magyar piacon 111,5 ezer autót adtak el – azaz csak a szeptember 29-i, pénteki napon délután négyig akár már ki is pipálhatták volna a teljes éves magyar forgalmat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.