Az Újvidék és Szabadka közötti szakaszra a tervezett sínpárok több mint felét már lerakták: a kétsávos vonalon előirányzott 280 kilométernyi sínpárból több mint 150 kilométernyi le van fektetve. Az állomások közelében több kitérőt is kialakítanak. Szemmel láthatóan jó ütemben haladnak a munkálatok, így Vucic államfő és a közlekedési miniszter is többször kijelentette, hogy az év végére a teljes szakasz elkészül.
Azt követően két-három hónapra lesz szükség a teljes szakasz teszteléséhez. A jelenlegi kilátások szerint 2025 márciusától megindulhat a menetrendszerű közlekedés, s Belgrádból 1 óra 10 perc alatt lehet majd eljutni Szabadkára. A 108 kilométernyi távon a sebes vonatok akár 200 kilométeres sebességgel is száguldhatnak. A múlt hét végén az Újvidék és Stepanovicevo közötti szakaszt már tesztelték,
a vasúti mérőkocsik 160 kilométeres óránkénti sebességgel haladtak.
Újvidék–Szabadka között a tervezett menetidő 42 perc lesz. A már korábban megépült Belgrád és Újvidék közötti szakaszt jelenleg 36 perc alatt teljesíti a vonat. A dupla vágányú vasútvonal mentén, 11 állomáson fogadhatják majd az utasokat. A kivitelező a China Railway International, a beruházás értéke 1 milliárd 160 millió dollár.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.