A Munch, Kelet-Közép-Európa egyik legnagyobb ételmentő alkalmazása sikeres Series A-kört tudhat maga mögött – derült ki a cég közleményéből. Mint írták, a befektetés ugródeszkát jelent az ételpazarlás elleni harcban, és lehetővé teszi a további terjeszkedést.
A legutóbbi befektetési körben olyan piacvezető befektetők vettek részt, mint a Piton Capital és az FJ Labs,
akik korábban Alibaba- és Delivery Hero-szintű óriásokat támogattak.
„Az, hogy a víziónkhoz és missziónkhoz leginkább illő befektetőkkel dolgozhatunk nemcsak megerősítésként szolgál: a megfelelő piaci szereplők támogatásával a fenntartható küldetésünket globális szintre emelhetjük” – mondta Zwecker Bence, a Munch vezérigazgatója.
A jelenlegi befektetési kört a Piton Capital vezette, aki az olyan stratégiai beruházásairól ismert, mint az Auto1 Group, a Betfair, a Docplanner és az Allegro.
A kör társbefektetője a világszerte is megbecsült, New York-i székhelyű FJ Labs, amely leginkább a piactéralapú sikeres beruházásairól ismert. Az említett cégeken túl Christopher Muhr, a Groupon társalapítója és az Auto1 nevű német unikornis ex operációs vezetője, illetve Kai Hansen, a Lieferando nevű európai szinten vezető ételrendelő startup és a Booksy igazgatósági tagja is részt vett a befektetési körben. A már meglévő befektetők is támogatták a vállalkozást, mint a Fiedler Capital, a Silicon Gardens, Szőke Márton, Záborszky Péter, a STRT Holding és Czirják László.
A startup 1 500 ezer letöltéssel és 3 ezer partnerrel rendelkezik Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában. Az elmúlt évben, 2023. április és szeptember között a cég közel hétszeres növekedést ért el a tavalyi év azonos időszakához képest.
A magyar ételmentő cég hatását igazolja többek között a Starbucksszal való együttműködés mindhárom országban, a Penny itthoni és csehországi kollaborációi, valamint az, hogy az ország minden SPAR és Interspar üzletében kaphatók a cég csomagjai.
A Munch az eddigi legnagyobb terjeszkedésére készül Romániában , ahol az Európai Unió adatai szerint megközelítőleg
2,2 millió tonna élelmiszert dobnak ki évente.
A későbbiekben szeretnének Kelet-Közép-Európa és Délkelet-Európa más országaiban is piacra lépni, például Horvátországban, Szlovéniában, Görögországban, Bulgáriában és Szerbiában.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.