A németek többsége – mintegy 68 százaléka – egyetért azzal a kormányzati elképzeléssel, hogy bővíteni kellene az ország védelmi képességeit – derült ki a PwC üzleti tanácsadó cég által készített, kedden nyilvánosságra hozott felméréséből.
A válaszadók többsége szükségesnek tartja, hogy több pénzt fordítsanak a védelmi fejlesztésekre.
57 százalék támogatja azt az elképzelést, hogy a GDP 2 százalékát vagy még többet ilyen irányú befektetésekre kellene költeni.
A megkérdezettek 31 százaléka jelezte azt, hogy ezt nem tartja jó ötletnek.
Mintegy 58 százalék szükségesnek nevezte a NATO keleti peremén állomásozó csapatok bővítését, különös tekintettel a Litvániába tervezett német harci alakulatra. Ugyanakkor a német hadseregre vonatkozó kérdés kapcsán csak 45,5 százalék nyilatkozott pozitívan, míg két évvel ezelőtt még 54 százaléknak volt kedvező véleménye a Bundeswehr működéséről.
Európa már Trump újraválasztására készül, többen sürgetik a védelmi kiadások emelésétEurópának több pénzt kell a védelmi kiadásaiba fektetnie – mondta közös sajtótájékoztatóján az észt miniszterelnök és az Európai Parlament elnöke. A két vezető Donald Trump szavaira reagált. Az amerikai elnökjelölt egy beszédében azt taglalta, hogy az USA nem védené meg azokat a NATO-tagokat, akik nem teljesítik a védelmi kiadásokra vonatkozó vállalásaikat. |
Olaf Scholz német kancellár 2022 márciusában jelentette be, hogy fordulópont érkezett el a német védelmi politikában az orosz–ukrán háború kirobbanása következtében.
A PwC 2022 nyarán is készített felmérést a témában, akkor az rajzolódott ki világosan, hogy az embereket sokkolta az Ukrajna elleni orosz támadás, és egyértelműen változott a hozzáállásuk a védelmi kérdésekhez.
A 2024 januárjában készült reprezentatív felmérés eredményei azt mutatják, hogy az emberek továbbra is aggódnak, és szeretnék, ha az ország vezetése nagyobb erőfeszítéseket tenne a biztonság megerősítése érdekében
– közölte Wolfgang Zink, a felmérés egyik szerzője.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.