BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Turin,,Italy,-,January,18,,2021,The,Stellantis,Logo,And

Giorgia Meloni összerúgta a port az olasz autógyártó vezetőjével

Egymásnak üzenget a Stellantis vezetője és az olasz kormányfő. Giorgia Meloni néhány hete kritizálta az autógyártót, mert az az üzemeit olcsóbb országokba telepíti. Most a Stellantis vezetője visszavágott, hogy Olaszország nem ad elég kormányzati támogatást, és Meloninak inkább azzal kellene foglalkoznia bűnbakkeresés helyett, hogy megvédje az autógyári munkahelyeket.

Carlos Tavares, a Stellantis vezetője szerdán élesen reagált Giorgia Meloni múlt heti megszólalására, amelyben a kormányfő rosszallta, hogy a cége olcsóbb országokba helyezi át az olyan autómárkák gyártását, amelyekről azt hirdetik, hogy olasz. Ha egy autót olasz ékszerként reklámozva akarunk eladni a nemzetközi piacon, akkor azt az autót Olaszországban kell legyártani – hangsúlyozta az olasz kormányfő a törvényhozásban. 

Turin,,Italy,-,January,18,,2021,The,Stellantis,Logo,And
A Stellantis vezetője szerint bűnbakkeresés helyett Meloni inkább koncentráljon a munkahelyek megvédésére
A Stellantis vezetője szerint bűnbakkeresés helyett Meloni inkább koncentráljon a munkahelyek megvédésére.
Fotó: Shutterstock

Januárban kapott szárnyra az a hír, hogy az autóipari óriásvállalat az olasz beszállítókat marokkói befektetésre ösztönözte, nemrég pedig bejelentette, hogy az új Fiat Panda elektromos autók összeszerelését Szerbiába viszi.

A Stellantis vezetője szerint Meloni bűnbakot keres, miközben az ő politikája hibás

Carlos Tavares, a Stellantis vezetője szerdán úgy reagált a Bloombergnek, hogy Meloni felelősségvállalás helyett bűnbakot keres. Ha az olasz kormányfő nem nem ad támogatást az elektromos járművek vásárlásához, akkor veszélybe sodorja az olasz üzemeket.

„Ha nem akarják az elektromos autók fejlődését, akkor egyszerűen le kell állítani a támogatásokat. Nyilvánvaló, hogy az olasz kormány ezt teszi’ – magyarázta a vezető, aki hozzátette, hogy

az olaszországi villanyautó-piac nagyon-nagyon kicsi, ami egyenes következménye annak, hogy az olasz kormány nem támogatja az ilyen autók vásárlását.

A vezérigazgató szerint Meloni politikája a mirafiori és a Nápoly melletti pomiglianói üzemek munkahelyeit veszélybe sodorhatja. A Fiat 500e-t, amelyre az olasz kormány vásárlási kedvezményt adott, a mirafiori gyárban készítik.

Tavares megjegyzéseire reagálva Adolfo Urso olasz ipari miniszter csütörtökön azt mondta, hogy „ha Tavares úgy gondolja, hogy Olaszországnak úgy kellene tennie, mint Franciaországnak, amely növelte aktív részvételét a Stellantisban, akkor kérjék azt tőlünk, és megbeszéljük”. Franciaország 6,1 százalékos részesedéssel bír az óriásvállalatban, és az igazgatótanácsba is delegált képviselőket. Olaszországnak sem részesedése, sem képviselője nincs a cégben.

Az amszterdami székhelyű Stellantis a többi között a Fiat, a Maserati és az Alfa Romeo márka tulajdonosa. Tavares az olasz Fiat Chrysler és a francia PSA csoport 2021-es egyesüléséből létrejött, 14 márkát magában foglaló óriásvállalatot kemény kézzel és könyörtelen költségcsökkentéssel irányítja, ami rekordnyereségességhez vezetett. Az olasz kormány eközben azt szeretné, ha a Stellantis évente 1 millió járművet gyártana Olaszországban, közben pedig egyre szigorúbban vizsgálja a cég költségcsökkentéseit – jegyezte meg a Bloomberg.

Rekordösszegért vette meg a magyar startupot a Stellantis

A Széchenyi Alapok szerint talán ez volt minden idők legnagyobb magyar startupsikere.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.