Az Aldi nyolcszáz új üzletet nyit egy ötéves terv keretében az Egyesült Államokban, kihasználva, hogy az amerikaiak egyre ártudatosabban vásárolnak a magas infláció miatt.
Az ABC News tudósítása szerint a szupermarketekben az árak átlagosan még mindig 19 százalékkal magasabbak, mint a koronavírus-járvány előtt, annak ellenére, hogy az infláció egyik kulcsfontosságú mutatója, a személyes fogyasztások indexe éves szinten csak 2,4 százalékkal emelkedett januárban, de még így is gyorsabban a vártnál.
Az infláció is meghaladta a várakozásokat, éves szinten 3,1 százalékos lett. Ez ugyan nem sokkal magasabb annál a 2,5 százaléknál, amellyel általában emelkednek éves szinten az élelmiszerárak az Egyesült Államokban, 2022-ben azonban 11,4, 2023-ban pedig további 5 százalékos volt a növekedés.
A drágaság miatt sok amerikai változtatott a vásárlási szokásain, egyre többen választják a saját márkás termékeket, olcsóbb üzletláncokhoz pártolnak át, vagy egyszerűen csak kevesebb nassolnivalót és ínyencséget vesznek.
A fogyasztói ellenállás leginkább az élelmiszerek, valamint az olyan fogyasztási cikkek esetében nyilvánvaló, mint a papírtörlő és a szalvéta. A gyártók és a nagykereskedők árképzését a szövetségi kormány is figyelemmel kíséri, az illetékes kereskedelmi bizottság a múlt hónapban bírósághoz fordult, hogy megakadályozza az ország két legnagyobb élelmiszerbolt-hálózata, a Kroger és az Albertsons egyesülését, azzal az indokkal, hogy a még 2022 októberében kötött, 24,6 milliárd dollár értékű üzlet megszüntetné a versenyt, és magasabb árakhoz vezetne amerikaiak milliói számára.
Az Aldi 2028 végéig mintegy 330 új boltot nyit az ország északkeleti és középnyugati régióiban, tovább terjeszkedik Kalifornia déli részén és Phoenixben,
és megjelenik új városokban is, például Las Vegasban.
A cég nemrégiben véglegesítette a floridai központú Southeastern Grocers felvásárlását, így az ahhoz tartozó boltokat is a saját formavilágára alakítja át a következő években.
A cégünk növekedését a vásárlóink táplálják, és ők országszerte több Aldi-üzletet kérnek a környékükre
– hangsúlyozta a hírt bejelentő közleményében Jason Hart vezérigazgató. A vállalat több mint kilencmilliárd dollárt fordít az országos terjeszkedésére.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.