A Xiaomi csaknem 90 ezer megrendelést kapott az első 24 órában, miután csütörtökön piacra dobta SU7 típusú elektromos autóját, amely a vártnál alacsonyabb, mintegy 30 ezer dollár (11 millió forint) körüli kezdőárral indul – írta a The Wall Street Journal.
Az autóvásárlók a Tesla Model 3 elektromos autójánál 4000 dollárral (1,5 millió forint) kevesebbért juthatnak az SU7 modellhez.
A kínai okostelefon-gyártónak saját akkumulátorgyára van Pekingben, nem úgy, mint a Huaweinek, amely szintén próbálkozik saját márkájú autó piacra dobásával. A Xiaomi, mint az egyik legnagyobb okostelefon-gyártó ismertsége és az telefon-ladásokban jelentős piaci tapasztalata, hasonló sikereket hozhat a vállalatnak az autópiacon is. Azonban még valószínűleg dolgoznia kell, hogy tartós sikert és igazi nyereséget könyvelhessen el. A jelenlegi árháború tovább tarthat, mint ami előre látható volt.
Tavaly az alacsonyabb akkumulátorárak olyan elektromosjármű-gyártók számára, mint a piacvezető BYD, amelyek saját akkumulátorokat is gyártanak, lehetőséget teremtettek az áraik csökkentésére – írta korábban a The Wall Street Journal.
A Xiaomi számára az autógyártás egyelőre új terület, tőkét kell befektetnie a további fejlesztésekbe, de minden bizonnyal nem fog lemondani ambícióiról, és a telefongyártás mellett autópiaci és gazdasági szerepe is növekedni fog.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.