BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Toblerone: mindenhol ugyanannyiba kerül majd?

Az országonkénti eltérő termékárazás megszüntetését követeli az EU nyolc tagállama.

Az uniós miniszterek pénteken várhatóan elfogadják azt a javaslatot, amely sürgetni fogja Brüsszelt, hogy lépjen fel a multinacionális vállalatokkal szemben. A multik előszeretettel kényszerítik a kiskereskedőket arra, hogy ugyanazon márkás termékekért, például csokoládéért vagy kekszért eltérő árakat fizessenek, ami a becslések szerint évente 14 milliárd euróba kerül a fogyasztóknak.

Toblerone
Fotó: AFP

Nyolc kormány nyújt be közös dokumentumot az Európai Bizottságnak, amelyben arra kéri, hogy szigorítsa az egységes piacra vonatkozó szabályokat, hogy 

megszűnjön az úgynevezett párhuzamos kereskedelem,

amelynek során a kiskereskedők olcsóbban vásárolnak termékeket egy másik tagállamból.

A bizottság csütörtökön 337,5 millió eurós bírságot szabott ki a Mondelezre, a Toblerone és a Philadelphia sajt gyártójára, amiért korlátozta a nagykereskedőket abban, hogy kekszet, csokoládét és kávét vásároljanak az egyik tagállamban, ahol az árak alacsonyak lehetnek, hogy aztán egy másikban értékesítsék. „Ez törvénytelen” –  idézi a Financial Times Margrethe Vestager versenyjogi biztost.

A kisebb országok, így a Financial Times információja szerint 

  • Belgium, 
  • Horvátország, 
  • Dánia 
  • és Görögország 

is támogatják Hollandia javaslatát, amely az úgynevezett „területi ellátási korlátozások” (TSC) megszüntetésére irányul. A csoport az ilyen feltételeket tartalmazó szerződések kifejezett betiltását és a helyi nyelven történő hosszadalmas címkézésre vonatkozó követelmény eltörlését kéri. Ennek helyébe egy QR-kód léphetne, amely a vásárlót a saját nyelvén elérhető weboldalra irányítja.

Az Európai Bizottság 2020-ban 16 tagállamot vizsgáló tanulmánya szerint a TSC-k évente 14,1 milliárd euróba kerülnek a fogyasztóknak. 

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.