Elhagyta Baltimore kikötőjét hétfőn az az óriás konténerszállító, amelyik műszaki hiba miatt tartópillérnek csapódva összedöntötte a több kilométer hosszú Francis Scott Key hidat márciusban.
A közel 300 méter hosszú Dali kikötői kalauzok segítségével, de saját motorját használva távozik, először Virginia állam partvidéke felé, ahol a nemzetközi kikötőben lepakolnak róla 1500 konténert, hogy csökkenjen a súlya – derül ki a szövetségi parti őrség (Coast Guard) hivatalos közleményéből. A hatóság az utat végig biztosítja, mintegy fél kilométeres biztonsági zónát kialakítva a hajó körül.
A Dali ezután a norfolki nemzetközi hajózási terminál felé veszi az irányt, ahol további javításokat végeznek majd. A hajó fedélzetén van a 22 fős legénység, valamint a helyreállításban részt vevő hat szakértő is.
Az óceánjáró március 26-án, a kora hajnali órákban teljes rakománnyal a fedélzetén a kikötőből való kihajózás után irányíthatatlanná vált, és a Patapsco-folyó torkolatában álló, acélszerkezetű híd pillérjének csapódott.
A több ezer tonna súlyú építmény pillanatok alatt összeomlott, részben a hajó fedélzetére.
A több héten keresztül zajló mentési munkálatok eredményeként a hajót fogva tartó acélszerkezetet május 20-án sikerült eltávolítani, ami után a hajót visszavontatták kisebb javításokra a kikötőbe.
A balesetben a hídon dolgozó karbantartó munkások közül hatan vesztették életüket, mindegyikük holttestét a vízből emelték ki, volt, akinek a maradványait csak hetekkel később találták meg.
A katasztrófa után a baltimore-i központtal együttműködő Johns Hopkins Egyetem szakértői csoportot hozott létre, amelynek a feladata, hogy megvizsgálja a hasonló, kikötői bejáratok felett ívelő hidak stabilitását és azt, hogy miként reagálnának egy olyan becsapódásra, mint ami a Francis Scott Key híd végét okozta.
Wes Moore, Maryland állam kormányzója azt ígérte, hogy a hidat újjáépítik,
Joe Biden elnök pedig áprilisban arra tett ígéretet, hogy a munkára szövetségi forrásokból teremtik elő a fedezetet.
A Francis Scott Key híd 1977-es átadása óta meghatározó közlekedési útvonal volt Maryland államban, az újbóli megnyitását 2028-ra ígérik.
A hídomlás miatt Baltimore kikötőjét több hétre teljesen le kellett zárni, majd fokozatosan nyitották újra, teljes kapacitással május végén kezdhetett ismét üzemelni. A kikötő lezárása érzékelhető kiesést okozott az amerikai gazdaság számára, mert a keleti partvidék egyik meghatározó teherszállítási központjáról van szó, és ezrek maradtak átmenetileg munka nélkül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.