Közel 40 százalékkal nőhetett az iPhone-ok eladása Kínában májusban az egy évvel korábbihoz képest, ezzel folytatódik az Apple telefonjai iránti kereslet visszapattanása – derül ki egy, a kínai kormányzathoz közeli piackutató (CAICT) pénteken nyilvánosságra hozott adataiból.
A külföldi márkájú telefonok szállításai májusban 1,425 millióval, 5,028 millióra nőttek az egy évvel korábbihoz képest, és bár az Apple telefonját a jelentés nem nevezi meg, mivel az iPhone-gyártó dominálja a piacot Kínában a külföldi márkák közül, feltehetően az Apple sikerét jelzi a friss adat.
A bővülés azután következik be, hogy az Apple eladásai igencsak gyengék voltak az ázsiai országban az elmúlt hónapokban a Huawei támasztotta verseny miatt – idézi fel a Reuters. A kaliforniai cég akár 2300 jüant (több mint 110 ezer forint) is elérő kedvezményekkel igyekezett megálljt parancsolni az iPhone-eladások zuhanásának, úgy tűnik, sikerrel.
Áprilisban a növekedés üteme éves szinten 52 százalékra rúgott, igaz, ez a 2023-as év egészét jellemző 37 százalékos zuhanást követte. A múlt hónapban az Apple vezérigazgatója, Tim Cook több piacon, köztük Kínában is, az eladások növekedését jósolta, miután a vállalat a 8,1 százalékos forgalomcsökkenésről számolt be a régióban.
Az Apple előbb februárban, majd májusban csökkentette árait, miközben
a Huawei tavaly augusztusban mutatta be az iPhone-gyilkos Mate 60 modelljét, majd áprilisban a Pura 70-et.
A Huawei az idei első negyedévben megelőzte az Apple-t és a második legnagyobb márkává vált az ázsiai országban, ahol az első helyet a Huaweiről leválasztott Honor birtokolja az okostelefonok piacán.
Májusban összesen 30,33 millió telefon kelt el Kínában, ami 16,5 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.