BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
England v Slovenia: Group C - UEFA EURO 2024

A sörgyártók az Eb után most az olimpiára várnak

Kínában a prémium kategóriái iránt nő elsősorban a kereslet. Szélesedik a sörgyártók árrése.

Az év második felében várhatóan fellendül a sörfogyasztás Kínában, amely a világ legnagyobb sörgyártója és -fogyasztója is egyben. A javulás a sporteseményeknek és a forróságnak köszönhető, és elsősorban a prémiumtermékek terén lesz érezhető – bizakodhatnak a sörgyártók.

sörgyártók
Kínában elsősorban a prémiumsöröket keresik, ezeken nagy a sörgyártók árrése  / Fotó: Shutterstock

A labdarúgó-Európa-bajnokság és a Copa América már lezajlott, és remélhetőleg megtette a várt hatást Kínában, a párizsi olimpia pedig hamarosan kezdődik. A QiChaCha online adatbázis szerint az Eb-t nagy figyelemmel követték az országban, a bárok és üzletek tele voltak az eseménnyel kapcsolatos emléktárgyakkal, sporttémájú különleges ételeket kínáltak, és nagy volt irántuk az érdeklődés.

A sörpiac egyértelmű növekedési tendenciát mutat, és a nagy sörmárkák versenyeznek azért, hogy konkrét eseményekhez köthetően vezessenek be új termékeket

– idézte a CNBC az adatbázis elemzését, amelyből kiderül, hogy a sörrel kapcsolatos vállalkozások száma Kínában tavaly több mint hétezerrel nőtt.

A cég szerint az Eb egyértelműen beindította a „sörgazdaságot”, a trend pedig világosan a csúcskategóriás kínálat irányába mutat, ami várhatóan növelni fogja a sörfőzdék árrését. Ehhez az is hozzájárul, hogy alacsonyak az árpaárak, január és április között az egy évvel ezelőttihez képest 30 százalékkal, tonnánként átlagosan 273 dollárra (98 ezer forintra) estek. Csökkentek a csomagolóanyag-árak is, ami szintén segít a költségek visszafogásában.

England v Slovenia: Group C - UEFA EURO 2024
A sörgyártók várták az Eb-t, most a párizsi olimpiától remélik a forgalom növekedését / Fotó: AFP

Globálisan is jól állnak a sörgyártók

Nem Kína az egyetlen, ahol javul a helyzet, a sörgyártók világszerte az eladások növekedéséről számoltak be, több negyedéves csökkenés után. Közéjük tartozik a világ második legnagyobb sörfőzője és egyben harmadik legértékesebb alkoholmárkája, a Heineken és riválisa, a Carlsberg.

Mindkét cég eladásai emelkedni kezdtek az első negyedévben, és Jacob Aarup-Andersen, a Carlsberg vezérigazgatója is biztos volt benne, hogy az Eb és az olimpia tovább pörgeti majd a kínálatot.

Biztosan segített, hogy bejutottak az angolok az Eb döntőjébe. A Daily Mail beszámolója szerint a Spanyolországban nyaraló 

angol szurkolóknak csak Benidormban 150 ezer korsó sör folyt le torkán

– ez a harmadával több a megszokottnál.

Az angol szurkolókra mindig számíthatnak a sörgyártók / Fotó: AFP

Az angol pubok forgalmáról még nincs adat, de az előzetes várakozások szerint 120 millió fonttal (56,13 milliárd forinttal) nőhetett meg a döntő alatt, mert alkoholba kellett fojtani a vereség miatti bánatot is.

A külföldi sörgyártók is Ázsiára építenek

Aarup-Andersen arra számít, hogy az eladások javuló trendje folytatódni fog, és a cég különösen jól jár majd a növekvő ázsiai forgalomnak köszönhetően.

Az elemzők szerint a kínai gyártók közül a Tsingtao Brewery és a China Resources Beer számíthat különösen nyereséges időszakra. Bár mindkettejük forgalma jócskán nőni fog a várakozások szerint, maguk a cégek arra figyelmeztettek, hogy az erősödő árverseny miatt ez nem biztos, hogy a profitban is jelentősen megmutatkozik majd, hiába csökkennek egyébként a költségek.

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.