A kínai akkugyártók leállítják a beruházásaikat, miközben a kisebb szereplők távoznak az iparágból: idén július végégig 19 üzem építését törölték vagy halasztották el. Áprilisban több mint 20 kínai vállalat hozta nyilvánosságra az új gyárak építésére vonatkozó terveit, amelyek éves kapacitása várhatóan 152 gigawattóra lesz, ami 55 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.
Az FT szerint ellátási láncban láncban szereplő 107, kínai tőzsdén jegyzett vállalat együttes bevétele 293 milliárd jüant, nyeresége 17 milliárd jüant ért el az első negyedévben, előbbi 18 százalékos, utóbbi 50 százalékos zsugorodás éves szinten. Mindez a zsúfolt piacon történő versennyel, az új, szigorúbb szabályozással és az elektromosautó-eladások lassulásával magyarázható.
Európában a villanyautók értékesítési üteme 6, Észak-Amerikában 7 százalékra lassult a korábbi két számjegyű növekedés után. Az új szereplők a túlélésért küzdenek: áprilisban például az élelmiszeriparban érdekelt Nanfang Black Sesame Group közölte a befektetőkkel, hogy felfüggesztette a Csianghszi tartományban tervezett 3,5 milliárd dolláros akkugyár tervét,
vagyis a cég mégsem lép be a erősen telített piacra.
A távol-keleti ország hetedik legnagyobb akkugyártással foglalkozó cége, az SVolt Energy elnöke, Yang Hongxin szerint az iparágban tevékenykedő 50 vállalat közül kevesebb mint 40 élheti túl az év végét. Az SVolt májusban leállította egy kelet-németországi akkugyár építését, a költségekkel és a támogatásokkal kapcsolatos bizonytalanságra hivatkozva.
A kicsi és közepes vállalatok szenvednek: az elemzők szerint a kisebb szereplők a jövően összeolvadnak, csődbe mennek vagy kivonulnak a piacról, esetleg a nagyobb cégek felvásárolják őket. A konszolidáció nyerteseinek az iparágat uraló óriások számítanak, amelyeket kevésbé érint a trend. Például Kína ötödik legnagyobb akkugyártója, a Gotion High Tech 1,3 milliárd dollárt tervez befektetni egy marokkói létesítménybe.
A negyedik legnagyobbnak számító, Magyarországon is érdekelt Eve Energy 3,3 milliárd jüan értékű beruházást hajt végre, épít Malajziában egy új gyárat, valamint több amerikai céggel közösen üzemet épít az Egyesült Államokban, Mississippiben. A hatodik Sunwoda pedig Vietnámban terjeszkedik, vagyis a nagyobb cégek nem álltak le az építkezéssel.
Terítették a kártyákat: kiderült, mennyi pénzt lehet keresni a magyarországi akkumulátorgyárakban
Egy itthoni akkuüzem 830 ezer forintot fizet a kétkezi munkáért, a szellemi dolgozók pedig átlagosan 1 millió 200 ezer forintot keresnek. Joó István, a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója szerint a más, feldolgozóipari munkáltatóhoz képest 300 ezer forintos különbség rajzolódik ki az akkumulátorgyár javára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.